במאמר הבא, אסקר בקצרה את הנושאים הבאים:
מבחני ההסמכה של גוגל אדס נועדו להכיר בכם כמומחים לשיווק ופרסום במערכת.
מטרת ההסמכות שגוגל נותנת לכם לעבור בחינם דרך מרכז הלמידה שלהם Skill Shop, היא לעזור לכם להפגין את היכולות שלכם בכל מיני תחומים בסיסיים ומתקדמים במערכת הפרסום המובילה בעולם – גוגל אדס, שנכון ל-2022 גורפת מעל ל-41% מנתח ההכנסות מפרסום דיגיטלי לעומת המתחרות פייסבוק, לינקדין, מיקרוסופט וכו..
מבחני ההסמכה שגוגל מציעה לכם לעבור מתאימים למתחילים ומתקדמים כאחד, ומאפשרים לכם לעבור הסמכות בנושאים הבאים:
בדר״כ סטודנט שסיים ללמוד שיווק ופרסום באחת המכללות בישראל ניגש להסמכות הבינלאומיות של גוגל אדס כדי להכיר במומחיות שלו בתחום, לשדרג לעצמו את קורות החיים, ולתלות עוד פיסת נייר על הקיר…
אבל ברצינות, בתור מנהל דיגיטל קרוב לעשור במשרדי דיגיטל בישראל וגם בעלים של סוכנות פרסום, כאשר אני מגייס עובדים בתחום, חשוב לי מאוד לראות שהם עברו הסמכות של גוגל אדס ולפחות שניים מהם (אפרט בהמשך).
כאשר עובד מגיע אליי לראיון עבודה ויש לו את הסמכות של גוגל, זה מעיד על רצינות למקצוע, ויכולת להשקיע וללמוד. למידה של התחום באופן שוטף והתעדכנות בדברים חדשים, הם המפתח להצלחה בתחום ומסייעים לנו להישאר מעודכנים כל הזמן.
אגב, כתבתי מאמר מעודכן שיעזור לך להתכונן לראיון עבודה בתור מנהל קמפיינים.
היתרונות של מעבר מבחני ההסמכה של גוגל אדס הם:
ישנן 2 הסמכות עיקריות:
לאחר שעברתם את ההסמכות הללו, אני ממליץ לגשת להסמכות נוספות כמו פרסום ביוטיוב, פרסום אפליקציות, פרסום בגוגל שופינג וכמובן הסמכה בגוגל אנליטיקס (מומלץ).
ֿמבחני ההסמכה עצמם הם לא קשים.
כל מבחן כזה בנוי מ-50 שאלות אמריקאיות, והתפקיד שלכם הוא לענות על לפחות 80% מהשאלות נכון.
כלומר, תענו על 40 שאלות נכון ועברתם.
למבחנים כמובן יש מגבלת זמן, ברגע שאתם מתחילים אותם, ייפתח לכם טיימר על המסך שיתחיל לספור אחורה. בדר״כ הזמן הממוצע שגוגל נותנת לכם לעבור את הבחינה הוא 75 דקות.
ההמלצה היא להקדיש בין דקה ל-2 דקות מקסימום לכל שאלה.
לאחר שתעברו את ההסמכה אתם תקבלו צילום של התעודה שלכם, ההמלצה שלי היא שתורידו את ההסמכה למחשב, או שתצלמו את המסך על מנת שיהיה לכם תיעוד של ההסמכה, כי אחר כך זה סתם סיפור לחזור ולמצוא את התעודה שלכם…
אם אתם משתמשים במחשב מאק, אתם יכולים לצלם את המסך במהירות ע״י לחיצה על הכפתורים:
Shift > Command > 4
לחצו על הכפתורים האלו יחד ותיפתח אופציה לסמן את החלק במסך שאותו אתם רוצים לצלם.
לאחר שצילמתם את המסך הוא ישמור לכם את התמונה במחשב.
אם אתם משתמשים בכל מחשב אחר שהוא לא מאק, אז אני ממליץ לכם להשתמש בתוכנה המובנית במחשב שלכם Cut Tool, אתם יכולים למצוא אותה בחיפוש.
למידע נוסף על האפליקציה הזו מאתר מיקרוסופוט לחצו כאן
זה ממש לא סוף העולם.
כפי שהזכרתי קודם, ניתן לגשת להסמכות האלו בחינם.
אם ניגשתם למבחן ולא עברתם אותו, יש לחכות 24 שעות ואז ניתן לגשת למבחן שוב פעם, ושוב פעם, ושוב פעם. אין לזה מגבלה.
לגשת להסמכות של גוגל אדס זה ממש לא מדע טילים, התהליך יותר פשוט ממה שהוא היה לפני שנתיים, כאשר הייתם צריכים לעבור מבחן יסודות כללי על פרסום בגוגל אדס ורק אז הייתם יכולים לגשת למבחנים נוספים, אבל זה כבר שייך להיסטוריה.
כל מה שעליכם לעשות הוא לגשת ללינק הזה:
https://skillshop.exceedlms.com/
לעשות Login בצד ימין למעלה (חשוב להתחבר עם כתובת הג׳ימייל שאיתה אתם מתכוונים לעבור את כל ההסמכות).
הכנתי לכם גם סרטון הדרכה איך לגשת להסמכות של גוגל אם אתם פחות בקטע של קריאה(:
אשרו לאחר מכן את תנאי השימוש:
תחליטו אם ברצונכם לשתף מידע עם גוגל (כן/לא)
אחרי שתיכנסו תוצג לכם חלונית עם כל החידושים במרכז הלמידה Skill Shop.
לחצו על החץ ימינה, מספר פעמים עד שהוא ייסגר.
לאחר מכן, גללו למטרה ולחצו על הכפתור שאומר Explore Courses To Get Started
לחצו על הנושא של Google ads:
לאחר מכן לחצו על מבחני ההסמכה של גוגל אדס:
בשלב הזה יופיעו לכם כל ההסמכות של גוגל אדס שאתם יכולים לעבור.
תתחילו עם ההסמכה הראשונה ברשת החיפוש:
כעת, תגיעו לעמוד ההסמכה, עמוד זה מורכב ממספר חלקים:
בשלב הזה מה שכדאי לכם לעשות, הוא קודם כל לעבור על כל פרק ופרק שיעזרו לכם להתכונן למבחן ההסמכה, ורק לאחר שסיימתם לעבור על כל הפרקים (הם ממש נוחים וקלים להבנה)
רק אז תיגשו להסמכה עצמה.
תאשרו בנקודה הזו את הדיסקליימר ותתחילו את המבחן ע״י לחיצה על כפתור ה- LAUNCH
עברתם את הבחינה? מדהים! צלמו את התעודה שקיבלתם ושמרו אותה על המחשב לתיעוד בהמשך בקורות החיים, לינקדין וכו…
לא עברתם? לא נורא. גשו למבחן שוב תוך 24 שעות.
שימו לב שאתם יכולים לגשת להסמכה כמה פעמים שאתם רוצים.
בהצלחה!
ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.
הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.
אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:
כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: