fbpx

Threads של אינסטגרם: המדריך למפרסם ולעסק לפני שקופצים אול אין

liav azran - ליאב אזרן

Threads – האפליקציה החדשה מבית אינסטגרם, שאמורה להתחרות בטוויטר הושקה בשבוע שעבר וגרפה מיליוני משתמשים תוך שעות. האם היא תהפוך אלטרנטיבה לטוויטר? האם היא תתחבב יותר על הקהל הישראלי? מה יש לנו לחפש שם? וכיצד היא תשפיע על עולם השיווק הדיגיטלי? כל התשובות במאמר זה.

Threads – האפליקציה החדשה מבית אינסטגרם, שאמורה להתחרות בטוויטר הושקה בשבוע שעבר וגרפה מיליוני משתמשים תוך שעות. האם היא תהפוך אלטרנטיבה לטוויטר? האם היא תתחבב יותר על הקהל הישראלי? מה יש לנו לחפש שם? וכיצד היא תשפיע על עולם השיווק הדיגיטלי? כל התשובות במאמר זה.

 

מה היא ת'רדס Threads

ת'רדס היא הרשת החברתית מבוססת הטקסט החדשה של חברת מטא (פייסבוק). דבר ראשון שחייבים לציין הוא "השם" של הרשת החדשה, שבהחלט יכול לאתגר את הקהל הישראלי. האקדמיה העברית ללשון צייצה דווקא בטוויטר את החלופות העבריות  "שרשורים" או "שזר" אבל אפילו היא לא חושבת שזה יתפוס. מלבד העובדה שהאפליקציה החדשה שוברת שיניים היא גם שוברת שיאים עם מעל ל-30 מיליון נרשמים חדשים ביממה הראשונה. הרשת החברתית החדשה הושקה במהירות ב-100 מדינות במקביל ויצרה באז מטורף.

ת'רדס בעברית שרשורים או שזר

ת'רדס היא התשובה של מארק צוקרברג ומטא לרשת החברתית טוויטר שנכנסה בחודשים האחרונים למשבר לאחר שנרכשה ע"י המיליונר אילון מאסק והשינויים שהוא חולל בה שלא מצאו חן בעיניי המשתמשים והמפרסמים שהתחילו לעזוב. אין ספק שזו אחת הסיבות ליציאה המהירה של מטא עם ת'רדס.

מספר חלופות לטוויטר נולדו בתקופה האחרונה, אבל לא הצליחו עדיין לספק את הסחורה. אפליקציות אלה יצרו פחות עניין בישראל ניתן לייחס זאת לעובדה שלעומת הפופולריות הרבה של טוויטר בחו"ל ובעיקר בארה"ב בישראל טוויטר פחות פופולרית וכך גם החלופות שלה לטוויטר בישראל יש נישה קטנה ומאוד ספציפית של פוליטיקאים ועיתונאים.

מה שהופך את ת'רדס לשונה היא העובדה שהיא בניויה על אינסטגרם הפופולרית מאוד בישראל. ולכן ההשקה שלה יצרה נהירה גדולה גם בארץ.

פתיחת החשבון הפשוטה ברשת החברתית החדשה היא אחת היתרונות שלה והיכולת שלה למשוך במהירות ובקלות את המשתמשים.

לפתיחת חשבון בת'רדס כל מה שצריך לעשות זה לייבא את החשבון מאינסטגרם וזהו אתם מוכנים. יתרון נוסף היא האפשרות לייבא את כל העוקבים מאינסטגרם ישירות לאפליקציה החדשה כך שיש חיסכון במועקה שמלווה את המעבר לרשת חברתית חדשה של פתיחת חשבון חדש ולהתחיל לצבור עוקבים מאפס.

 

סקירה של הפלטפורמה והפיצ'רים הקיימים בת'רדס

מטא השיקה את ת'רדס כ"אפליקצייה מבוססת טקסט של אינסטגרם" אבל המראה וההרגשה מזכירים מאוד את טוויטר. כמו עיצוב פיד מנימליסטי והאופציה ללייקים וריפוסטים.

פוסט טקסט (או ("thread" מוגבל לעד 500 תווים

ניתן לתייג משתמשים ע"י @ לפני שם המשתמש

ניתן לצמצם את קבלת התגובות לפוסט לעוקבים בלבד או למתוייגים בפוסט

ניתן גם לשלב תמונה או סרטון

אבל מה שחסר כרגע באפליקציה הם כמה פיצ'רים חשובים:

  • הודעות ישירות – הודעות פרטיות אחד על אחד אפשרויות שקיימות ברשתות חברתיות אחרות כולל באינסטגרם ופייסבוק של מטא.
  • פיד כלרונולוגי ולא אלגוריתמי – בת'רדס כמו באינסטגרם הפיד שואב פוסטים מכל המשתמשים ולא רק מהעוקבים והנעקבים, אלא גם פוסטים שאתם עשויים לאהוב. מה שיכול להקשות על מציאת התוכן של משתמשים ומותגים אחריהם עוקבים.
  • אין האשטאגים ואפשריות חיפוש.
  • מצב דסקטופ – כרגע ת'רדס זמינה רק כאפליקציה במובייל ולא במחשב.

 

העדר אפשרויות אלה מחזקות את העובדה שמטא הזדרזה לצאת עם הרשת החדשה לפני שהייתה מוכנה לגמרי.

על כך גם כתב מנכ"ל אינסטגם אדם מוסרי (Adam Mosseri) וציין שיכולות אלה נמצאות בפיתוח וצפויות להתווסף בקרוב.

בנוסף לכך מבחינת החוויה בעברית עדיין בעייתית מבחינת היישור לימין.

פיצ'רים חסרים בת'רדס

 

המקום של ת'רדס במערך השיווק הדיגיטלי

כרגע אין אפשרות לפרסום ממומן בפלטפורמה אבל אנחנו מאמינים שמטא לא תפספס את ההזדמנות הזו וגם אפשרות זו תתווסף במהרה.

אבל בינתיים מותגים ובעלי עסקים כבר התחילו לבחון את אפשרויות קידום התוכן שלהם באמצעות הפלטפורמה החדשה.

אנחנו יכולים להבחין באסטרטגיות שונות והזמן בהחלט יעשה את שלו עד שנדע ונלמד את הדרך לשיווק תוכן באמצעות ת'רדס. הרשת החברתית עדיין בתחילת דרכה ועוד לא עיצבה את האופי והאישיות שלה.

כדאי למותגים ועסקים כבר להפגין נוכחות גם ברשת החדשה. העובדה שת'רדס נשענת על אינסטגרם מספקת התחלה קלה יחסית. בכך הפלטפורמה גם מאפשרת נקודת חיבור בין הפלטפורמות השונות שלא היה אפשרי עד כה.
למעשה זו רשת מיקרו-בלוגינג מבוססת טקסט. זה המקום של כותבי התוכן לפרוח ולאו דווקא של יוצרי הסרטונים והתמונות.
ת'רדס מאפשרת כתיבת טקסט עשיר יותר עם מגבלת תווים גדולה יותר. אולי אפילו נראה פריחה מחודשת של הבלוגרים שישתמשו בת'רדס. שימוש כזה יכול להוות מרכיב בקידום האורגני ועוד נדבך באסטרטגיית ה-SEO

לאור העובדה שת'רדס מתבססת על אינסטגרם שימוש בפלטפורה ליחסי ציבור וביסוס מעמדם של מותגים ע"י משפיענים הוא מתבקש מאוד.

לסיכום

לת'רדס יש פוטנציאל להפוך לרשת חברתית מובילה ולהשפיע על עולם השיווק הדיגיטלי, אך עדיין מוקדם מכדי לקבוע כיצד יעשה השימוש בפלטפורמה. כמובן שצריך להמשיך לעקוב כיצד ת'רדס מתהווה והאם היא תצליח לייצר לעצמה זהות, אופי ומקום רלוונטי בין הרשתות החברתיות ובעולם השיווק הדיגיטלי.

 

 

 

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: