fbpx

זהירות! גוגל השתלטה לך על החשבון - המלצות אוטומטיות בגוגל אדס

liav azran - ליאב אזרן

גוגל טוענת שהיא יודעת מה הכי טוב בשבילנו. האומנם? אכן לגוגל יש גישה אדירה למידע עצום למרות הטענה של גוגל אדס, שההמלצות בחשבון יכולות לשפר את פעילות הקמפיינים ולהביא להצלחה, לא תמיד הפעלה אוטומטית של ההמלצות של גוגל היא הדבר הכי נכון לעשות. במאמר הבא נברר מהן ההמלצות האוטומטיות, שגוגל מכילה בחשבונות הפרסום, מהי הגישה הנכונה ביותר ליישום ההמלצות, והאם כדאי להפעיל יישום אוטומטי של ההמלצות?

גוגל טוענת שהיא יודעת מה הכי טוב בשבילנו. האומנם? אכן לגוגל יש גישה אדירה למידע עצום למרות הטענה של גוגל אדס, שההמלצות בחשבון יכולות לשפר את פעילות הקמפיינים ולהביא להצלחה, לא תמיד הפעלה אוטומטית של ההמלצות של גוגל היא הדבר הכי נכון לעשות. במאמר הבא נברר מהן ההמלצות האוטומטיות, שגוגל מכילה בחשבונות הפרסום, מהי הגישה הנכונה ביותר ליישום ההמלצות, והאם כדאי להפעיל יישום אוטומטי של ההמלצות?

בכל יום גוגל מעלה בהדרגה את אפשרויות האוטומציה שלה למפרסמים. גוגל ממשיכה להודיע למפרסמים על מעבר ליישום המלצות אוטומטי על ידי ציון יתרונות עבור הקמפיינים, אך לא כל המלצה אוטומטית באמת מועילה עבורנו. הסתמכות של 100% על המלצות אוטומטיות יכולה להשפיע באופן דרסטי על הקמפיינים. כל מפרסם ומשווק יודע ומכיר הכי טוב את הקמפיינים והאסטרטגיות שלהם, לכן לא כדאי לסמוך באופן גורף על המלצות אוטומטיות של המערכת. לא תמיד ההמלצות הם האפשרות הנכונה ביותר עבורנו.
צריך לנהוג בזהירות לגבי מעבר ליישום אוטומטי של ההמלצות, AI בהחלט יכולים להועיל לנו, אבל עדיין הם צריכים מעט שליטה אנושית.

 

מה הוא יישום המלצות באופן אוטומטי – Auto-Apply Recommendations


יישום אוטומטי של המלצות הם שינויים, שגוגל מציעה לעשות בקמפיינים בחשבון המודעות בהתבסס על האנליזה של המידע בחשבון. ההמלצות יכולות להיות במספר תחומים כמו: הוספת מילות שלילה, שינוי שיטת הבידינג בקמפיין, הוספת מודעות ועוד. ישנם מקרים בהם גוגל תציע את ההמלצות הללו ונוכל להפעיל אותן או לדחות. עם זאת קיימים מקרים בהם בחשבון מופעל יישום אוטומטי של ההמלצות במקרה כזה גוגל תיישם את ההמלצות בעצמה.

למרות שיש מקרים בהן ההמלצות הללו בהחלט יכולות לעזור ולהועיל, חשוב לזכור שגוגל לא תמיד צודקת. למעשה היא בד"כ טועה, ונודה על האמת גוגל לא תמיד שמה את האינטרסים שלנו בראש סדר העדיפויות. לכן חשוב לעבור על ההמלצות הללו בקפידה לפני שמפעילים אותם.

אם כן תחליטו להפעיל יישום אוטומטי של ההמלצות כדאי לפקוח עין על החשבון ולוודא שהשינויים באמת משפרים את הביצועים. במידה ולא, תמיד אפשר לבטל את היישום האוטומטי ולהחזיר לידני.

כדי להפעיל או לבטל את ההמלצות האוטומטיות וכדי לעקוב אחר היסטוריית השינויים האוטומטיים שהופעלו נפתח את כרטיסיית ההמלצות

ונלחץ על אייקון של טיימר

הפעלה וכיבוי של המלצות אוטומטיות


במסך שיפתח לנו נוכל לראות את רשימת התחומים בהם קיימים המלצות אוטומטיות. ניתן לבחור מהרשימה המלצות מסוימות ליישום אוטומטי או לסמן את כל ההמלצות באופן גורף – מה שכאמור פחות מומלץ. כמו כן בלשונית היסטוריה ניתן לעקוב אחר ההמלצות שיושמו אוטומטית ומתי.

אפשרויות המלצות אוטומטיות


מהן סוגי ההמלצות הקיימות במערכת?

ישנם 25 סוגי המלצות המחולקות ל-4 קטגוריות עיקריות:

מודעות ונכסים (תוספים לשעבר)

המלצות הכוללות הוספת מודעות אוטומטיות לפי הנכסים הקיימים ושינויי עמוד נחיתה, המלצות לשיפור כותרות ותיאורים במודעות. הוספת תוספי מודעות אוטומטיים כמו תוספי יתרונות ועוד.

מילות מפתח ומיקוד

המלצות הכוללות הצעות לקהלים למעקב, המלצות להוספת מילות מפתח או הסרת מילות מפתח, המלצות לשינויי התאמות מילות מפתח ועוד.

מדידה

כרגע קיימת המלצה אחת (לא זמינה בכל החשבונות עדיין) למעבר למודל ייחוס מבוסס נתונים.

שיטות הצעת מחיר

המלצות הכוללות שינויי שיטות הצעת מחיר למקסימום קליקים או למקסימום המרות. המלצות הכוללות שינויים של יעד עלות להמרה ועוד.

 

איך כדאי לנהוג לגבי המלצות אוטומטיות בחשבון המודעות

המאמר הזה לא מנסה לחשוב בשבילכם הוא מנסה לעורר אתכם לחשוב, לקבל החלטה מתוך ניסיון ונתונים. לא להסתמך באופן עיוור על מה שהמאמר אומר ולא על מה שגוגל אומרת.

כיוון שיש ביישום אוטומטי יתרונות וחסרונות חשוב, שכל משווק יבצע את ההחלטות שלו לגבי מה הכי נכון עבור החשבון ועבור הלקוח שלו.

הדרך הבטוחה ביותר לדעתי היא לא להפעיל את ההמלצות האוטומטיות ולעבור באופן זהיר על כל המלצה ולבדוק כל המלצה לגופה האם היא מתאימה בנקודת הזמן המסוימת והאם היא מתאימה למצב.

אך אם בכל זאת תרצו לתת לאוטומציה לעבוד עבורכם להוריד מכם חלק מהעומס אלו ההמלצות שלנו לאופן ההפעלה האופטימלי:

  1. כדאי לעבור על סוגי ההמלצות כיוון שכל סוג המלצה כוללת יישומים שונים ולסמן את אלו שמתאימים לכם.
  2. אל תפעלו בשיטת "שגר ושכח". עקבו באופן שוטף אחר השינויים, בהתחלה אפילו כל יום, כדי לוודא אלו שינויים גוגל מכילה והאם הם אכן לטובתכם. אחרת תוכלו לחזור בעוד חודש ולגלות שהקמפיינים שלכם כבר לא פועלים בצורה שציפיתם.
  3. המשיכו לעקוב מרחוק. לאחר תקופה מסוימת אפשר לתת לאוטומציה קצת מרחב פעולה וודאו לחזור ולבדוק לפחות פעם בחודש, שהשינויים שנעשים אכן מתאימים לכם. במידה ולא, תוכלו לבטל אותם לאחר 30 יום דרך היסטוריית השינויים.

אפשרות נוספת לשימוש ביתרונות האוטומציה היא הפעלת כללים אוטומטיים. כללים כאלה יכולים להפעיל שינויים אוטומטיים בקמפיינים בהתאם להגדרות וכללים שאנחנו קובעים כך גם ניתן להשתמש באוטומציה, לחסוך זמן, אך בניגוד ליישום המלצות אוטומטיות אנחנו השולטים.


המלצות "מסוכנות" יותר או פחות

מהניסיון שלנו כדאי מאוד להיזהר מההמלצות בקטגוריית שיטות הצעת המחיר. המלצות אלו הן אולי "המסוכנות ביותר" ליישום אוטומטי. להמלצות אלו יש את הפוטנציאל הגבוה ביותר לגרום לבזבוז מיותר של כסף. שינויים אלה חשובים מדיי בכדי לתת לגוגל להחליט באופן אוטומטי.
בקטגוריית מילות מפתח ומיקוד מומלץ להיזהר מההמלצה להרחבת תצוגה בקמפיינים לרשת החיפוש הכוונה היא להפעיל מודעות של רשת החיפוש ברשת הדיספליי. לא מומלץ לערבב את רשת החיפוש עם רשת המדיה וכבר בשלב הקמת הקמפיין לבטל את האפשרות הזו בהגדרות. כמו כן המלצה ליצירת מודעות דינמיות לא היינו משאירים בידי גוגל את ההחלטה וההקמה של מודעות דינמיות. פעולה כזו דורשת תכנון והחלטות כאלו צריכות להתבצע בשיקול דעת.
המלצות בקטגוריה זו שיכולות להיות פחות בעיתיות ליישום אוטומטי: הסרת מילות מפתח שליליות סותרות והסרת מילות מפתח מיותרות, הוספת פלחי קהל לדיווח בהחלט יכול להועיל לצורך מעקב אחרי קהלים לטירגוט עתידי בקמפיינים.
בקטגוריית מודעות ונכסים באופן כללי כדאי תמיד לשפר את המודעות או להוסיף מודעות אם חסרות בקבוצות המודעות, אך זו לא פעולה, שכדאי לתת לגוגל לבצע באופן אוטומטי. את המסרים שלנו אנחנו צריכים לקבוע ולא גוגל.


לסיכום

המגמה של גוגל היא להכיל אוטומציה רבה יותר על חשבונות הפרסום שלנו ולצמצם את האפשרויות שלנו כמפרסמים לבצע פעולות, וכך לצמצם את הפערים בין משווקים מנוסים ומומחים לבין מתחילים וחובבנים. מכאן, שעלינו כמפרסמים למנף את הידע והניסיון שלנו. עלינו למצוא את הדרכים בהם נוכל לתת את היתרון ללקוחות שלנו ולהביא את הניסיון והמקצועיות שלנו לידי ביטוי. אחת הדרכים לכך היא לא להפעיל את יישום ההמלצות האוטומטיות אלא לעבור עליהם בצורה זהירה, מתוך הבנה שלנו את החשבון ואסטרטגיית הפרסום שלנו. עלינו להבין כל המלצה ולבצע החלטה שקולה האם ליישם אותה או לא. ייתכן ונוכל לקבל רעיונות מתוך ההמלצות הללו ולבצע שינויים בקמפיינים בהתאם. היתרון שלנו כמשווקים צריך לבוא לידי ביטוי, כדי שהלקוח יכיר בידע ובניסיון שלנו כמומחים בתחום, אחרת מה הטעם בידע שלנו אם ניתן לגוגל לבצע את ההחלטות?!

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: