במהלך החודש יכנסו בגוגל אדס כמה עדכונים חדשים, שכדאי לשים לב עליהם. בין השינויים הצפויים עדכון תוספי מודעות, עדכונים בקריטריונים לאישור יעד מודעות. נעשה סקירה קצרה על העדכונים החדשים.
במהלך החודש יכנסו בגוגל אדס כמה עדכונים חדשים, שכדאי לשים לב עליהם. בין השינויים הצפויים עדכון תוספי מודעות, עדכונים בקריטריונים לאישור יעד מודעות. נעשה סקירה קצרה על העדכונים החדשים.
1. להתראות תוספי מודעות שלום נכסים
גוגל הודיעה שתוספי המודעות המוכרים כמו תוספי sitelinks ויתרונות יעברו מיתוג מחדש לנכסים. השינוי יתבצע בצורה אוטומטי לתוספים הקיימים בחשבון במהלך השבועות הקרובים. לפי ההודעה עד עכשיו, שלב יצירת התוספים היה שלב נפרד ביצירת הקמפיין. מעכשיו נכסים (תוספי מודעות) הם שלב אינטגראלי במהלך הקמת הקמפיין לרשת החיפוש או פרפורמנס מקס. במהלך יצירת המודעות יוצגו נכסי התוספים ויהיה ניתן ליצור חדשים או להשתמש בקיימים. בנוסף יוצגו המלצות של גוגל לתוספים מומלצים לפי יעדי הקמפיין.
לשונית חדשה בתפריט Ads and Assets
דף הנכסים יכלול דוחות על כל הנכסים בחשבון. תחת Assets ייכללו דוחות על ביצועי כותרות ותיאורים ותחת association ייכללו הדיווחים על ביצועי התוספים.
בדיווח החדש נוכל לקבל הבנה כיצד נכסים מסוימים מתפקדים בשילוב עם נכסי תוספים שונים. לדוגמה כיצד תוסף יתרונות עובד בשילוב עם כותרת או תיאור מסוים במודעה.
2. עדכון מדיניות הדרישות של יעד מודעות
לפי ההודעה של גוגל (שגם נשלחה לרבים מאיתנו במייל) הקריטריונים לאישור מודעות על בסיס חווית דף הנחיתה יעודכנו. היעדים של דפי הנחיתה מהמודעות יצטרכו להתאים לקריטריונים של "הקואליציה למודעות איכותיות יותר".
אז מה זה באמת אומר?
מודעות אשר מובילות לדף נחיתה שבו יש מודעות נוספות, שיכולות להיות מעצבנות, פוגעניות או לא בטוחות לא יקבלו אישור.
לגוגל יש קריטריונים שנועדו להבטיח שלגולש תהיה חוויה חיובית מרגע הלחיצה על המודעה שלנו. בדומה לקריטריונים של מומחיות, סמכות, אמינות -EAT בחיפוש האורגני, בחיפוש הממומן גוגל מעריכה פונקציונאליות, מועילות, וקלות ניווט.
אם מודעות מפרות אחד מהכללים של גוגל ביניהם קריטריונים של יעד מודעה, המודעות לא יאושרו. מודעות כאלה לא יפעלו עד שלא תתוקן סיבת הפסילה שלהן.
אם שאלתם את עצמיכם מה זאת הקואליציה למודעות טובות יותר (Coalition for Better Ads) הוא ארגון ללא מטרות רווח שנוסד לפני כמה שנים שמטרתו להבטיח חווית משתמש טובה יותר במודעות. הקואליציה יצרה סטנדרט אחיד Better Ads Standards – BAS כדי ליצור חוויה טובה ובטוחה לגולשים בשימוש במודעות פרסום. הסטנדרטים מפרטים באופן ספציפי סוגי מודעות ומודעות משניות (בעמודי הנחיתה שמובילים מהמודעה) שלא יאושרו. בעזרת כלי לבדיקה של גוגל ניתן לבדוק האם יעדי המודעות שלנו עומדים בסטנדרטים למודעות איכותיות יותר.
כדי להיות בטוחים שהמודעות שלנו ודפי הנחיתה עומדים בסטנדרטים ולא נקבל פסילה, נוודא שעמודי הנחיתה שלנו איכותיים ואמינים נוודא שהמודעות מובילות לדפים פעילים, עם תוכן מועיל, שהגולשים יכולים לגלוש בבטחה וגם גוגל יכולה לסרוק אותם ולאשר. אם דפי הנחיתה מכילים גם מודעות נוודא שהמודעות עומדות בסטנדרטים למודעות איכותיות יותר- כדאי לעבור על הכללים הכוללים דוגמאות ספציפיות למודעות שלא יאושרו, בדף של BAS.
הסיבות לעדכון הזה הם כמובן למנוע את אותם מודעות מעצבנות, קופצות למיניהן או מודעות של סרטונים שמתחילים לפעול באופן אוטומטי עם סאונד!
אבל גם מכיוון שהחוויה מאותם מודעות מעצבנות גורמת לפי גוגל ליותר גולשים להתקין חוסמי מודעות ככול שהשימוש בחוסמי מודעות יעשה נפוץ יותר הדבר יפגע באקוסיסטם של עולם הפרסום הדיגיטלי.
עדכון זה למעשה שם את התוכן במקום הראשון. המטרה העיקרית היא לשפר את החוויה של הגולשים בשימוש במודעות ובגלישה בדפי הנחיתה כך שבסופו של דבר האינטרנט יהיה מקום טוב יותר ואנחנו נשמור על איכות המותג והמוצר שלנו.
3. עמודות הגדרה חדשות יתווספו לטבלאות הסטטיסטיקה ברמת הקמפיין וקבוצות המודעות
גוגל התחילה לעדכן את העמודות החדשות בחשבונות הפרסום. עמודות החדשות נמצאות תחת setup ניתנות לשימוש ברמת הקמפיין וקבוצות המודעות. העמודות החדשות כוללות עמודות כמו מספר מודעות מאושרות, מספר מילות מפתח מאושרות, מספר מודעות שנפסלו, מספר מילות מפתח שנפסלו ועוד.
העמודות החדשות יכולות לאפשר למפרסמים לעקוב בקלות ולזהות בעיות באישור של המודעות והקמפיינים, ולמצוא במהירות תמונות ומילות מפתח שצריכות תיקון.
אהבת = שיתפת
הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?
ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.
הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.
אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:
כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: