fbpx

באנרים לרשת המדיה של גוגל - הגודל כן קובע

liav azran - ליאב אזרן

בחירת הגודל האידיאלי למודעת באנר לפרסום ברשת המדיה (GDN) היא אולי אחת ההחלטות החשובות שעל המפרסמים לתת את הדעת עליהן. כיום קיים מגוון רחב של גדלים ותצוגות מודעות ברשת המדיה של גוגל, אבל זה לא הופך את המשימה לקלה יותר. במאמר הבא נציג דוגמאות לגדלים שונים של באנרים ותפקודם ונציע גדלים מומלצים למודעות עם הביצועים הטובים ביותר. וגם על הדרך כמה טיפים ליצירת המודעה המושלמת לרשת המדיה של גוגל.

בחירת הגודל האידיאלי למודעת באנר לפרסום ברשת המדיה (GDN) היא אולי אחת ההחלטות החשובות שעל המפרסמים לתת את הדעת עליהן. כיום קיים מגוון רחב של גדלים ותצוגות מודעות ברשת המדיה של גוגל, אבל זה לא הופך את המשימה לקלה יותר. במאמר הבא נציג דוגמאות לגדלים שונים של באנרים ותפקודם ונציע גדלים מומלצים למודעות עם הביצועים הטובים ביותר. וגם על הדרך כמה טיפים ליצירת המודעה המושלמת לרשת המדיה של גוגל.

מהו פרסום ברשת המדיה של גוגל?

מודעות ברשת המדיה של גוגל (Google display ad) הן מודעות מבוססות תמונה אשר מוצגות ברחבי הרשת באתרים ואפליקציות השייכים לרשת המדיה של גוגל- GDN (Google Display Network). רשת המדיה של גוגל (GDN) כוללת יותר מ- 2 מיליון אתרים ואפליקציות שנחשפים אליהם מעל ל- 90% ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם. מודעות מדיה מוצגות לגולשים במהלך צריכת תוכן באתרים שונים ברשת. בניגוד למודעות ברשת החיפוש למודעות הבאנרים נחשפים גולשים שמתעניינים במוצר/שירות או המותג שלא ביצעו חיפוש אקטיבי. חשיפה לקהל גדול כל כך יכולה להוות חרב פיפיות, מצד אחד פוטנציאל לחשיפת המותג לאלפי לקוחות פוטנציאלים ובאותה מידה אפשרות לחשיפה לקהל שבכלל לא רלוונטי. לכן בחירת הקהל ותכנון הפרסום הם קריטיים להצלחת הקמפיין. כמו כן כדי להצליח בקמפיין ברשת המדיה יש להקדיש חשיבה לעיצוב המודעות ובחירת המסר הנכון לקהל המטורגט.

 

באנרים לרשת המדיה – מה כדאי לדעת

רשת המדיה של גוגל תומכת במגוון גדלים של באנרים, בחירה אקראית של באנרים לפי הגדלים שנראים נוחים ביותר לעיצוב יכולה להיות טעות. לגודל הבאנר שנבחר לקמפיין הדיספליי יכולה להיות השפעה עצומה על הצלחת הקמפיין שלנו. בחירת גודל באנר לא נכון לקמפיין יכולה לגרום לכל העבודה הקשה לרדת לטמיון.
כל משווק דיגיטלי מקצועי צריך להיות מודע לגודל המודעות שמראים ביצועים טובים יותר ברשת המדיה של גוגל.

מהמידע שזמין לנו ניתן לראות שבאנרים גדולים עובדים טוב יותר מקטנים, עובדה זו נראית הגיונית כמובן, כיוון שבאנר גדול משתמש בשטח מסך גדול יותר וסביר יותר שימשוך את תשומת הלב של הגולש. לכן באנרים גדולים מראים אחוזי הקלקה גבוהים יותר (CTR) וגם מראים אחוזי המרה גבוהים יותר.
אך אין זה אומר שעלינו להשתמש רק בבאנרים גדולים לרשת המדיה, למעשה אם נעשה זאת זה אפילו יזיק ויפגע בתוצאות הקמפיין שלנו. ברשת המדיה של גוגל קיים מלאי זמין מוגבל לכל סוג גודל של באנר בהתאם לשטחי הפרסום של גוגל באתרים שונים. לרוב יש לגוגל מלאי גדול יותר של באנרים קטנים ובינוניים לעומת המלאי של הבאנרים הגדולים. זמינות המלאי יכולה להשפיע על הצלחת הקמפיין. אם נפרסם רק באנרים גדולים אולי יהיה לנו CTR גבוה יותר אבל לא נקבל מספיק חשיפה או מגוון רחב של מיקומים ולכן נפגע בתוצאות הכלליות של הקמפיין. בנוסף יש גם להתייחס לנראות מודעות במובייל ולהתאים את הגודל והתצוגה גם למסך הקטן. כיום רוב צריכת התוכן ברשת נעשית באמצאות מכשירי הסמארטפון עובדה שמגבירה את חשיבות התאמת הבאנרים למכשירים ניידים.

לכן כדי למקסם את תוצאות הקמפיין מבחינת חשיפה ואחוזי הקלקה עלינו לבחור ממגוון הגדלים המוצלחים וליצור מיקס של באנרים מהגדלים הפופולריים.

החמישייה הפותחת

מהם הגדלים של הבאנרים הפופולריים ביותר לשימוש בגוגל

לפי הדיווח של גוגל יש 5 גדלים של באנרים בעלי ביצועים טובים יותר, אותם יש להכין בראש ובראשונה כאשר מתכננים קמפיין לרשת המדיה. אם יש לנו אפשרויות מצומצמות להכנת באנרים מומלץ לעצב גרפיקה לפחות לחמשת הגדלים הבאים:

1. 300X250 "מלבן בתוך שורה" (medium rectangle)

באנר לרשת המדיה 300X250

זהו הבאנר הנמצא בשימוש הרחב ביותר ברשת המדיה בקרב מפרסמים רבים. הוא גודל קומפקטי באופן יחסי ולכן נפוץ מאוד לשימוש. בנוסף הוא נפוץ מאוד כיוון שהוא מוטמע בד"כ בתוך שורת הטקסט עובדה שמעלה את הנראות והסיכוי להקלקה.

2. 336X280 "מלבן גדול" (large rectangle)

גודל באנר לרשת המדיה 336X280

פחות נפוץ מהגודל הראשון, אך נמצא במלאי גדול יחסית של אתרים, ולכן נמצא בשימוש רחב יחסית בקרב מפרסמים. דומה בקומפקטיות לגודל הראשון. כאשר הוא מוטמע בצמוד לשורת טקסט או בסוף מאמר הוא מעלה את אחוז החשיפה וההקלקה.

3. leaderboard" 728X90"

גודל באנר לרשת המדיה 728X90

גודל באנר זה מוצג בד"כ בראש הדף עובדה שמשפרת את הנראות של המודעה. קיים במלאי יחסית רחב ולכן הוא מומלץ לשימוש.

 

4. 300X600 "מודעת חצי דף" (half page)

גודל באנר לרשת המדיה 300X600

גודל זה מכונה חצי דף, אך הוא לא באמת מכסה שטח זה. אבל בכל זאת מדובר בבאנר רחב בעל נוכחות גדולה בדף, שמאפשר למפרסמים יותר מקום להעביר את המסר לגולש ולעורר אינטראקציה עם המודעה. כאשר הוא מוצג לצד הטקסט גודל זה מאפשר למודעה לבלוט יותר ולתפוס את העין של הגולש.

 

5. 320X100 "מודעת באנר גדולה לנייד" (large mobile banner)

גודל באנר לרשת המדיה 320X100

הגודל המומלץ לניידים ע"י גוגל במקום הבאנרים הקצרים כמו 50X320

באנר זה מותאם באופן נוח למסך ומתאים לכל מכשיר נייד. מאפשר נראות טובה יותר מאשר הגדלים הקצרים למובייל.

"המובייל ראשון" גם באסטרטגיית מודעות לרשת המדיה

השימוש בניידים הולך וגובר ולכן גם בתכנון הקמפיינים יש ליצור מודעות מותאמות לניידים. על מנת ליצור מודעות המוצגות בצורה ויזואלית טובה למסך הנייד, יש לעצב באנרים לגדלים המותאמים לתצוגה ויזואלית טובה גם במסך הקטן. ככלל לא כל גדלי הבאנרים מותאמים בצורה טובה גם למסך המחשב ולנייד, יש מספר גדלים של באנרים המוצגים במחשבים ומתפקדים בצורה טובה גם במסך הנייד

הגדלים המותאמים לתצוגה במחשב ולמסך הנייד וכדאי לכלול אותם בעיצוב הם:

300X200

גודל באנר לרשת המדיה 300X200

300X50

גודל באנר לרשת המדיה 300X50

300X100

גודל באנר לרשת המדיה 300X100

250X250

גודל באנר לרשת המדיה 250X250

200X200

גודל באנר לרשת המדיה 200X200

איזה גודל באנר הכי טוב?

כמובן שאין לשאלה זו תשובת קסם אחת. ישנם משתנים רבים המשפיעים על הצלחת הקמפיינים השונים ישנם מספר דברים שנוכל בתור מפרסמים לעשות כדי למקסם את התוצאות:

  • נמצא אתרים שונים המתאימים לנישה של המוצר, נבדוק את מלאי הגדלים המוצא לשימוש באתרים אלה ונבצע את ההתאמות לקמפיין.
  • נתאים את העיצוב והמסר של הבאנרים כך שיבלטו וימשכו את קהל היעד שלנו.
  • A\B testing – נבצע בדיקות ושינויים בדיוק כפי שמבצעים במודעות טקסט לרשת החיפוש. נבחן את השינויים ונבצע התאמות לשיפור יחס ההקלקות. ניתן לבחון שינויים בגודל המודעה, בקופירייטינג, צבע, תמונה ועוד. זו הדרך לשפר באמת את תוצאות הקמפיין ולקבל החלטות נכונות.

המתכון למודעות אפקטיביות לרשת המדיה

נגלה את המרכיבים החשובים ליצירת באנר מוצלח ונשתמש בדוגמאות אמיתיות של באנרים מהם נוכל ללמוד מה עובד הכי טוב. מלבד חשיבות גודל הבאנר יש חשיבות גדולה לעיצוב והמסר. אחד היתרונות בשימוש בקמפיין מודעות דיספליי הוא קבלת חשיפה רחבה של המותג לקהל פוטנציאלי. המודעות ברשת המדיה מעלות מודעות ויוצרות היכרות של הצרכנים הפוטנציאליים עם המותג, וכך גורמים לצרכנים לזהות אותו. קמפיין לרשת המדיה מאפשר טירגוט קהלים רלוונטיים וקהל לקמפיין רמרקטינג שמוביל ל- ROI גבוה, אך יחד עם זאת אחוזי ההקלקה (CTR) במודעות הדיספליי נמוכים ובממוצע הם רק אחוזים בודדים לעומת אחוזי ההקלקה של מודעות החיפוש. כפי שכבר ציינו הסיבה לכך היא, שניתן למקד את הקמפיינים ברשת המדיה לקהל המתעניין במוצר/שירות או מביע עניין בתחום או אפילו לפי אתרים מסוימים, אך עדיין שלא כמו ברשת החיפוש בה ניתן לטרגט ביטויים מדויקים ומילות חיפוש אשר גולש מחפש באופן אקטיבי, לכן כדי לשכנע את הגולש להקליק על הבאנר שלנו אנחנו צריכים קריאטיב יוצא דופן ובולט וקופירייטינג משכנע. בעת עיצוב באנר לרשת המדיה רצוי לשים לב למרכיבים הבאים:

מיתוג

השאיפה במיתוג היא אחידות ועקביות בכל הפלטפורמות לכן גם מודעות המדיה צריכות לכלול את הלוגו, ולהשתמש בצבעי המותג. לדבר בשפה ובטון של מותג. ובהתאמה גם דף הנחיתה שאליו מובילה המודעה צריך להמשיך את האחידות הזו. שימוש בלוגו וצבעי הלוגו עוזר לבנות מודעות למותג בקרב הגולשים.

קריאה לפעולה-CTA (Call To Action)

המטרה של הקמפיין היא לעודד את הגולש לבצע פעולה. בלי קריאה לפעולה סביר להניח שהגולש לא יקליק על המודעה שלנו. אפשר להשתמש בהנעה לפעולה כמו קנו עכשיו, אל תפספסו, נסו וכו'. רצוי להציג את התועלת בצורה פשוטה "מה יצא לי מזה" כמו הקליקו לדמו חינם, קבלו מדריך חינם, הרשמו לשיחת יעוץ. אם בנינו את "פרופיל הלקוח" שלנו אז נדע את נקודות הכאב והתשוקה של קהל היעד ונוכל ליצור הנעה לפעולה מדויקת יותר.

כפתור

שימוש בעיצוב כדי להציג את הפעולה שנרצה שהגולש יבצע בצורה ברורה. שימוש בעיצוב כדי להפנות את תשומת הלב למידע שיגרום לגולש לפעול. שימוש בפונט ברור, בולט וצבע שמדגישים את ההצעה אך לשלבם בצורה הרמונית עם הוויז'ואל.

תמונות אווירה

התמונה-וויז'ואל היא הדבר הראשון שמושך את תשומת הלב של הגולש. התמונה צריכה לעורר את סקרנות הגולש. הוויז'ואל צריך לספר את הסיפור בצורה פשוטה וברורה ולאפשר לגולש להבין בקלות את המסר של המותג/מוצר. בנוסף לכך התמונה צריכה להתחבר לרגש שמניע את קהל היעד שלנו.

 

אז הינה כמה דוגמאות של מודעות באנרים להשראה

spotify premium

דוגמה למודעת באנר של ספוטיפיי

מקור


מה עובד במודעה הזאת:

פנייה לקהל היעד ונקודת הכאב: פרסומות פוגעות בחוויית המשתמש באפליקציה בגרסה החינמית. ומתן פתרון מיידי – גרסת פרימיום חינם (לתקופה מסוימת).
המודעה פונה בצורה ברורה וישירה לקהל היעד: "תגידו שלום למודעות נסו עכשיו בחינם את גרסת הפרימיום"
הטקסט במודעה ברור ונקי וכפתור ברור בצבע ירוק בולט עם הנעה לפעולה.

 

Adobe

דוגמה למודעת באנר של אדובי
דוגמה 2 למודעת באנר של אדובי

מקור

מה עובד במודעה הזאת:

אדובי ידועה בתוכנות העיצוב הפונות לקהל מקצועי כמו מעצבים, בוני אתרים, עורכי וידאו. קמפיין הבאנרים שלהם פונה לקהל היעד בצורה ברורה במסר פשוט וחד. שימוש בצבעוניות שתופסת את העין ומנגד טקסט קצר ברור וקולע עם קריאה לפעולה אפקטיבית. המודעה פונה בצורה טובה לקהל היעד ומעבירה את המסר של המותג.

 

בריטה

דוגמה למודעת באנר של בריטה

מקור

מה עובד במודעה הזאת:

התמונה האלגנטית והפשוטה של הבקבוק מעבירה את המסר העקבי של המותג: מים טעימים וטריים וחיסכון בפסולת מיותרת. הנעה לפעולה הפונה לערכים של קהל היעד: להפחית בפסולת הביתית, מטרה חשובה בעידן שבו אלפי בקבוקי פלסטיק מזהמים את הסביבה. הקריאה לפעולה במקרה זה גם יוצרת תחושת דחיפות להפסיק את השלכת הפסולת בלחיצת כפתור פשוטה. השימוש בצבע הכחול של הבקבוק מעביר את התחושה של טריות, פרשיות, איכות המוצר כך שתקבלו מים מסוננים טעימים.

 

ערוץ דיסני

דוגמה למודעת באנר של דיסני

מקור

 

מה עובד במודעה הזאת:

המודעה מושכת את תשומת הלב ע"י שימוש בדמיות המוכרות של דיסני בראש המודעה. שימוש בלוגיים המוכרים של המותגים נותן לגולש הבהרה לגבי מה צפוי לו בערוץ. המודעה פונה ישירות לקהל היעד: "כל הדמויות המוכרות והאהובות וכל התכנים שאתם אוהבים במקום אחד ואתם יכולים לנסות בחינם".
הנעה לפעולה בכפתור גדול עם קריאה לפעולה ברורה ומושכת. הדבר היחיד שמעיב על השלמות הוא שצבע הכפתור מתמזג עם הרקע.

 

 

לסיכום

הקמת קמפיין לרשת המדיה יכול להיות תהליך ארוך ומסובך, לא נרצה להיכשל דווקא בשימוש בגודל הבאנר הלא נכון. זה יכול להיות מביך, להיראות לא מקצועי ולהוביל לפחות הקלקות. הגודל כן חשוב. הוא חשוב לכמות החשיפות, הקלקות ולהתאמה לניידים. אי-אפשר לעצב באנר אחד ולקוות שזה יעבוד. מומלץ להתחיל מהגדלים המומלצים של גוגל, אומנם זה לא יבטיח הקלקות, אך יבטיח שהמודעות שלנו יראו במיטבם. כמובן שלא חייבים להשתמש רק בגדלים הללו יש עשרות גדלים נוספים ניתן בהמשך לנסות גם אותם ולראות מה עובד לנו הכי טוב. כמובן שלא נשכח גם לבדוק את הקופי, העיצוב, הצבעים, פונטים ועוד.
שילוב נכון של כל המרכיבים האלה יוביל לקמפיין באנרים מוצלח ואפקטיבי.

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: