fbpx

מהפכת ה-AI בגוגל עולה שלב
Google I/O 2024

liav azran - ליאב אזרן

האם גוגל עומדת לשנות את הדרך שבה אנחנו משתמשים באינטרנט? בכנס המפתחים השנתי Google I/O 2024 גוגל חשפה את החזון שלה לעתיד מונע בינה מלאכותית (AI), במאמר זה נסקור את השינויים המשמעותיים ביותר שהוצגו בכנס, ואת השינוי הגדול הצפוי במנוע החיפוש. נבחן כיצד שינויים אלה ישפיעו על חיפוש, יצירת תוכן, עבודה שיתופית והאינטראקציה שלנו עם AI, ונדון בהשלכות על עולם השיווק הדיגיטלי.

האם גוגל עומדת לשנות את הדרך שבה אנחנו משתמשים באינטרנט? בכנס המפתחים השנתי Google I/O 2024 גוגל חשפה את החזון שלה לעתיד מונע בינה מלאכותית (AI), במאמר זה נסקור את השינויים המשמעותיים ביותר שהוצגו בכנס, ואת השינוי הגדול הצפוי במנוע החיפוש. נבחן כיצד שינויים אלה ישפיעו על חיפוש, יצירת תוכן, עבודה שיתופית והאינטראקציה שלנו עם AI, ונדון בהשלכות על עולם השיווק הדיגיטלי.

בכנס המפתחים השנתי Google I/O developer מנהלי גוגל הציגו את החזון שלהם לעתיד. גוגל מתכננת לנו עתיד שבו בינה מלאכותית (AI) עוזרת לאנשים לעבוד, לתכנן את חייהם, לנווט בעולם הפיזי ולקבל תשובות ישירות לשאלות. החזון הזה עומד לשנות לנצח את הדרך שבה האינטרנט עובד.

ניתן לתאר זאת בצורה הטובה ביותר באמצעות דבריה של אליזבת ריד, ראש מחלקת החיפוש בגוגל:
"גוגל תעשה את החיפוש, המחקר, התכנון, סיעור המוחות ועוד הרבה יותר. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לשאול".

סיכום השינויים הגדולים ביותר שגוגל עומדים להשיק

  1. תוצאות AI יופיעו במנוע החיפוש של גוגל

זהו השינוי הדרסטי והמשמעותי ביותר שגוגל ביצעה במנוע החיפוש שלה מאז הקמתו. הטמעת תשובות AI לשאלות החיפוש עומד לשנות מהיסוד את האופן שבו האינטרנט עובד בכלל ובדרך שבה אנחנו מחפשים ונחשפים למידע בפרט.
את תוצאות ה-AI גוגל עומדים להטמיע במנוע החיפוש גוגל בארצות הברית כבר השבוע ובהמשך לכל העולם.

ניסוי בתשובות AI במנוע החיפוש התקיים במהלך השנה האחרונה תחת Google Labs במסגרת זו גולשים קיבלו תשובות AI שנקראו SGE- Search Generative Experience. גוגל מוציאים את הניסוי מהמעבדות אל מנוע החיפוש הפתוח לכולם רק תחת שם אחר AI Overviews.

השילוב של בינה מלאכותית גנרטיבית בתוצאות החיפוש יחולל מהפכה באופן שבו גולשים צורכים מידע. עם סיכומים שנוצרו על ידי AI עבור שאילתות מורכבות, אנחנו כמשווקים דיגיטליים חייבים לחשוב מחדש על אסטרטגיות ה-SEO. התמקדות בתוכן מעמיק ואינפורמטיבי המתייחס לשאלות מרובות תהיה חיונית.

AI Overviews


קשה לדעת מה יהיה בדיוק, אבל ככול הנראה גוגל תמשיך לשאוף לקדם תוצאות המעניקות לגולש תוכן מועיל שעונה על הצרכים והבעיות שלו.

כיצד גוגל תשלב תוצאות חיפוש ממומנות בתשובת ה-AI? זו עדיין חידה. כנראה כדי לקבל תשובות נצטרך לחכות לאירוע החשוב הבא בסדר היום של גוגל: Google Marketing Live.

  1. מודל השפה המוביל של גוגל – Gemini הופך לחכם יותר


גוגל מרחיבה את חלון השיתוף של Gemini 1.5 Pro ל-2 מיליון טוקנים. מעכשיו יהיה ניתן לתת לג'ימני כמות אדירה של מידע שהוא יוכל לנתח ובכך הוא הופך להיות מודל השפה הגדול ביותר עד כה.
אך מה שבאמת מבדיל את Gemini הוא יכולות המולטימדיה החדשות שלו. Gemini 1.5 Pro שמסוגל כעת להבין ולעבד לא רק טקסט, אלא גם תמונות ווידאו. משמעות הדבר היא שבעתיד הקרוב, נוכל לשאול את גוגל שאלות מורכבות המערבות תוכן ויזואלי, כמו "מהם המקומות המרכזיים המופיעים בסרטון הזה?" או "תן לי מתכון לעוגה שנראית כמו זו שבתמונה".

יכולות המולטימדיה האלה הם מה שמאפשר את הפיתוחים החדשים שהוצגו באירוע כמו פרויקט אסטרה המאפשרת תקשורת בין ה-AI לאדם דרך המצלמה והשמע. ה-AI מקבל עיניים ויוכל לענות על שאלות באמצעות וידאו ותמונה.
Gemini Live שמאפשר שיחה קולית רציפה עם ה-AI לקבלת תשובות בצורה שוטפת ואנושית יותר. כמו גם אפשרות למתן מענה של AI למתרחש דרך עדשת המצלמה של הנייד.

תכונות אלה צפויות לחולל גם את המהפכה בתוצאות החיפוש, הן יאפשרו לנו למצוא מידע תוך שימוש בשפה טבעית ושאילתות ויזואליות.
באופן כללי, התכונות האלה מקרבות אותנו יותר אל מה שבעבר ראינו רק בסרטי המדע הבדיוני, היכולת לתקשר עם AI בצורה טבעית ואינטואיטיבית יותר, בדומה לאופן שבו אנו מתקשרים עם בני אדם.

  1. היכולות המשופרות של ג'ימני גם ב- Google Workspace


Google Workspace חבילת הכלים המשרדיים של גוגל, מקבל מספר שיפורי AI, המופעלים על ידי חלון השיתוף המורחב והמולטימודליות של Gemini 1.5.
לדוגמה, משתמשים יוכלו לבקש מ-Gemini לסכם את כל האימיילים שקשורים לפרויקט מסוים, או ליצור טיוטה למייל תגובה על סמך הודעה שהתקבלה. ב-Google Meet, ניתן יהיה לבקש סיכום של השיחה, כולל נקודות המפתח והפעולות לביצוע. ב-Google Docs, משתמשים יוכלו ליצור בעזרת Gemini טבלאות או גרפים על סמך הנתונים שבמסמך. היכולות החדשות הללו צפויות לחסוך לנו זמן ומאמץ, ולמקד את היכולות שלנו בעבודה החשובה באמת.

Gemini 1.5 יכול ליצור חיבורים בין אפליקציות בסביבת עבודה, כגון Gmail ו-Docs. סגנית נשיא גוגל, אפרנה פאפו, הדגימה זאת על ידי כך שהראתה כיצד בעלי עסקים קטנים יכולים להשתמש ב- Gemini 1.5 כדי לארגן ולעקוב אחר קבלות הנסיעות שלהם בגיליון אלקטרוני המבוסס על דוא"ל.

AI coworker


בשלב הבא, גוגל תאפשר לחברות להוסיף לצוות "עובד AI" של גוגל ל-Workspace. חבר הצוות הווירטואלי, AI coworker, יתנהג כמו עמית AI לעבודה: תהיה לו זהות, שם משתמש, חשבון מייל ב- Workspace ויוקצו לו משימות ויעדים. העובדים יוכלו לשאול אותו שאלות על העבודה ובכך עוזר ה-AI יהפוך להיות "הזיכרון הקולקטיבי" של הצוות שאיתו הוא עובד.


לסיכום

2024 Google I/O מסמן שינוי כיוון בעולם הדיגטלי כמו גם עבור עולם השיווק הדיגיטלי.
כמשווקים דיגיטליים עלינו להסתגל במהירות לשינויים דחופים אלה ולאמץ ככול הניתן את הטכנולוגיות החדשות. עלינו ללמוד כיצד להיעזר בהם כדי לשפר את היכולות שלנו. עלינו להישאר מעודכנים בחידושי ה-AI וללמוד אסטרטגיות חדשות שיאפשרו לנו למנף את ההצלחה.

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: