fbpx

איך לבחור מילות מפתח לקידום בגוגל -
8 השיטות הטובות ביותר לשימוש בכלי מחקר מילות המפתח של גוגל אדס

liav azran - ליאב אזרן

כלי מחקר מילות המפתח של גוגל הוא אחד הכלים החיוניים בארגז הכלים של אנשי השיווק הדיגיטלי. במאמר הבא נבחן את השיטות הטובות לבחור ביטויים לקידום בגוגל ואיך להפיק תובנות בעזרת שימוש יצירתי בכלי מילות המפתח של גוגל. 

כלי מחקר מילות המפתח של גוגל הוא אחד הכלים החיוניים בארגז הכלים של אנשי השיווק הדיגיטלי. במאמר הבא נבחן את השיטות הטובות ביותר להפיק תובנות בעזרת שימוש יצירתי בכלי מילות המפתח של גוגל.

מהו "מתכנן מילות המפתח של גוגל"?

מתכנן מילות המפתח של גוגל, שיצא לפני עשורים רבים, הוא כלי מילות המפתח של גוגל, שעוזר למפרסמים למצוא מילות מפתח רלוונטיות לקידום בפלטפורמת גוגל אדס (Google Ads)

בעזרת כלי מילות המפתח, משתמשים יכולים לצפות במגוון של נתונים כאשר השניים החשובים ביותר הם רעיונות למילות מפתח חדשות ונתוני נפח חיפוש חודשיים. השימוש הנפוץ והמוכר לכלי מילות המפתח של גוגל הוא בעיקר בקמפיינים ממומנים ( PPC ).  בעזרת המידע שגוגל מספק, מפרסמים יכולים לבצע מחקר מילות מפתח וליצור רשימות מילות מפתח שבהן הם רוצים להפעיל קמפיינים ממומנים בגוגל אדס.

למרות שכלי מילות המפתח תוכנן לשימוש במערכת גוגל אדס ורבים באמת משתמשים בו ככלי מחקר מילים בקמפיינים ממומנים, הנתונים שמספק הכלי, יכולים לשמש גם עבור קידום אורגני SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) ולעוד כמה שימושים מועילים שנפרט בהמשך.

אחד היתרונות החשובים והבולטים ביותר של כלי מילות המפתח של גוגל הוא העובדה שהשימוש בכלי זה הוא חינמי (יש כמובן צורך בחשבון בגוגל אדס, במידה ואין לכם חשבון ניתן לפתוח חשבון בגוגל אדס גם ללא הפעלת קמפיינים ממונים וללא תשלום, אך יש לציין שגוגל מסתירה נתונים אמיתיים של כמות חיפושים בחודש + עלויות הקלקה לחשבונות לא משלמים ותוכלו לראות רק טווחים ולא נתונים מדויקים ככל הנראה במטרה לתת מוטיבציה להתחיל לפרסם בחשבונות ולא רק להשתמש בכלים כיוון שגוגל יודעת שהרבה משתמשים בכלים והמידע שהיא מספקת נטו לצורכי למידה אישיים, סטודנטים וכו' שפותחים חשבונות רבים סתם)
יתרון נוסף לכלי מילות המפתח של גוגל הוא שהמידע מגיע ישירות מגוגל מה שאומר שהוא יותר מדויק בהשוואה לכלים אחרים.

 

שימושים בכלי מחקר מילות המפתח של גוגל

ביצוע מחקר מילות מפתח לגילוי מילות מפתח חדשות וזיהוי הזדמנויות

כאשר נרצה לזהות מילות מפתח חדשות נשתמש בחלק "גלה מילות מפתח חדשות" (discover new keywords) כאן נוכל למצוא מילות מפתח חדשות ולקבל תובנות לגבי מונחי החיפוש בהם הלקוחות והקהלים הפוטנציאליים שלנו משתמשים. ע"י זיהוי מונחים ספציפיים בהם הקהל משתמש, כדי למצוא את העסק שאנו מקדמים וכדרך לזהות הזדמנויות ליצור תוכן חדש לאתר.

 
מתכנן מילות המפתח של גוגל

נשים  לב לעמודות נפח החיפוש (Avg. monthly searches) ומגמות השינוי ב-3 חודשים אחרונים (Three-month change) ומגמות השינוי בשנה האחרונה (YoY change), נתונים אלה יכולים לעזור לנו לזהות מגמות חדשות בחיפוש ולתפוס הזדמנויות חדשות למילים שנפח החיפוש שלהם נמוך, אך נמצאות במגמת עלייה. בנוסף יש תמיד לקחת בחשבון גם את שיקול האיכות על פני הכמות ולמצוא מילים בעלות נפח חיפוש נמוך, אשר יכולות להניב רווח במקרה של המרה בעיקר כשמדובר באסטרטגיית קידום בחיפוש האורגני.

עמודות נתונות בכלי מילות המפתח

מיון מילות המפתח לפי כוונת הגולש

בשונה מכלים אחרים, בכלי מילות המפתח של גוגל אין מסנן לכוונת הגולש כמו כוונת רכישה או כוונת התעניינות קבלת מידע ועוד. אך נוכל לבצע מיון לכוונת גולש ע"י שימוש בעמודת הצעת המחיר לראש העמוד (Top of page bid (high range)).
נוכל להניח שמילים בעלות עלות גבוהה לקליק הן בעלות ערך המרה גבוה יותר (אם מפרסמים מוכנים להתחרות על המילה ולשלם עליה, יותר סימן שיש לה ערך מכירתי גבוה יותר)
כדי למיין את רשימת מילות המפתח שלנו לפי כוונת רכישה נסנן את העמודה הצעת מחיר לראש העמוד ונסדר אותה בסדר יורד מעלות גבוהה לנמוכה. כך נזהה את המילים בעלות סיכוי גבוה יותר לכוונת רכישה.

מיון מלים כוונת רכישה

לחילופין, כאשר נסדר עמודה זו בסדר עולה מהצעת מחיר הנמוכה ביותר לגבוהה נזהה את מילות המפתח בעלות כוונת מידע והתעניינות.

כמובן שתמיד נשים לב ונזהה ברשימת מילות המפתח שנקבל ביטויים בעלי אסוציאציה לכוונת רכישה כמו: "קנה", "רכישה", "קופון" … ומילים בעלות אסוציאציה אינפורמטיבית כמו: מומלץ, השוואה,  מילות שאלה: איך, כמה…ועוד.

ביצוע מחקר מתחרים

נוכל לנתח את אתרי המתחרים שלנו ולזהות מה המילים עליהם הם מקודמים באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל.

כל שעלינו לעשות הוא לעבור ללשונית "התחל עם כתובת אתר" (start with a website) כאן נוכל להזין את כתובת ה-URL של האתר המתחרה ולזהות מילים חדשות או לזהות אילו מילות מפתח הן המוצלחות ביותר (והפחות) עבורנו ועבור המתחרים שלנו.

מחקר מילות מפתח לפי כתובת אתר

שימו לב ניתן לחפש בכל האתר או בדף ספציפי ובכך למקד את החיפוש שלנו לפי דפים מסוימים באתר המתחרה אשר מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך נוכל לזהות מהן המילים הרלוונטיות לדף ולזהות את המילים בהם הוא מקודם.

נזהה את השאלות שהלקוחות שלנו שואלים

אסטרטגיית הקידום האורגנית (SEO) הנפוצה ביותר היא למשוך את הגולש בשלבים מוקדמים של המשפך בשלב ההתעניינות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לתת תשובות לשאלות של הקהל הפוטנצאלי שלנו. נוכל בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל לזהות את השאלות שהקהל שלנו שואל.
כדי לעשות זאת נזין את מילות המפתח ההתחלתיות שלנו כמו תמיד ונוסיף מסנן

מסנן מילות מפתח

מהתפריט הנפתח נבחר "מילות מפתח"

סינון מילות מפתח

בתיבת הערך נוסיף מילות שאלה כמו: "איך", "איפה", "כמה" ועוד.
בעזרת המילים שנסנן מהרשימה נוכל לשפר את תוכן האתר או הבלוג

יתרונות נוספים למציאת מונחים אלו הם:

  • דירוג עבור חיפושים בתקצירי תוצאות חיפוש ראשונות המוכר גם בשם תוצאה -0 (answer box) ובתשובות עשירות rich snippet))
  • שיפור הדירוג מעל המתחרים ע"י שמירה על תשומת לב הגולש למשך זמן ארוך יותר וקבלת יותר הקלקות
  • דירוג על מונחי זנב ארוך רבים בנוסף למונחים גנריים בסיסיים

מיון מילות המפתח לפי מיקום

יתרון בולט נוסף שנוכל להשתמש בו בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, הוא היכולת לסנן את מילות המפתח לפי הופעות ונפח חיפוש באזורים מסוימים עד לרמת ערים.
ניתן בסינון זה לזהות מהיכן מגיעים רוב החיפושים למוצר/שירות שאנחנו מקדמים וליצור דפי נחיתה מותאמים לכל אזור. בנוסף היכולת לדעת מה מחפשים והיכן תעזור לנו ליצור קמפיינים ממומנים ממוקדים בגוגל ואפילו בפלטפורמות נוספות כמו פייסבוק.
יתרון נוסף לסינון לפי מיקום הוא במקרה של קידום אורגני לעסק מקומי. במקום להוסיף למילת החיפוש את המיקום נשנה את סנן המיקומים לאזור הרצוי, כך נוכל לזהות את מילות המפתח המתאימות לאזור העסק ולקבל תוצאות ממוקדות לאזור ולא ברמה הארצית.

הדוח הזה זמין למשתמשים בעלי חשבונות משלמים בגוגל אדס

מיון מילות מפתח לפי מיקום

אופטימיזציה של מילות המפתח לפי מכשירים

אופטימיזציה של דפי אינטרנט עבור מכשירים שונים היא בעלת חשיבות רבה בעידן של ריבוי מכשירים. האופן בו אנחנו גולשים באינטרנט השתנה בצורה משמעותית במהלך השנים האחרונות, רבים מאיתנו משתמשים במכשירים מרובים לביצוע חיפושים שונים. לרוב משתמשים במכשירים הניידים כדי לקנות ולגלוש באינטרנט. בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל נוכל לקבל תובנות לגבי המכשירים המשמשים לחיפוש ברמת מילת מפתח ספציפית.  כך נוכל לבצע אופטימיזציה של דפי האתר למכשירים הנכונים, שיפור חווית הגלישה לניידים או מחשבים נייחים ולמקסם את תוצאות הקמפיינים הממומנים ע"י התאמתם למכשיר הנכון.

 הדוח הזה זמין למשתמשים בעלי חשבונות משלמים בגוגל אדס

אופטימיזציה לפי סוגי מכשירים

למרות שרוב האתרים היום הם מאוד רספונסיביים ונראים מצוין במובייל, עדיין מומלץ לוודא שעמוד הנחיתה אליו מגיע הגולש דרך המובייל באמת מספק חווית גלישה מיטבית למכשיר.

מיון מילות מפתח לפי קבוצות

חלוקת מילות המפתח לקבוצות היא שיטה נפוצה בקרב קמפיינרים PPC, אך יש לה יתרונות מובהקים גם בקידום האורגני ושיפור יעילות ב- SEO

על ידי חיפוש מילות המפתח במתכנן מילות המפתח של גוגל בתצוגת קבוצות ולא בתצוגת מילות מפתח, גוגל מארגנת עבורנו את המילים לפי קטגוריות. כיום רצוי לקדם כמה ביטויים באותו דף במידה ויש בין הביטויים האלה קשר הגיוני והם רלוונטיים לקידום של אותו הדף.  בעזרת החלוקה לקטגוריות בכלי מילות המפתח נוכל לזהות בקלות קבוצות של ביטויים וליצור תוכן ספציפי לדף עבור כל קבוצה, תוך שימוש בכל מילות המפתח בקבוצה כדי לסייע באופטימיזציה של התוכן באתר שלנו ולהגדלה משמעותית של התנועה לאתר.

keyword grouping

מציאת מילות מותג לשימוש בקמפיינים ממומנים

אסטרטגיה נוספת לשיפור המרות בקמפיינים ממומנים היא שימוש במילות מפתח של שמות המותג. כלי מילות המפתח של גוגל מאפשר סינון למותגים ובכך עוזר לנו למצוא רעיונות למילים נוספות לשימוש בקמפיינים במידה והאתר שאנחנו מקדמים מוכר מוצרים של מותג מסוים כמו נעליי נייקי או עבור קמפיין מותג לעסק עצמו.

ישנם מספר יתרונות להקמת קמפיין עם מילות מפתח של המותג כמו:

  • שימוש ביותר "שטח נדל"ן" בתוצאות החיפוש – לשלוט על תוצאות החיפוש בממומן ואורגני (מחקרים מציגים את היעילות בדרך הזו והגדלת הסיכויים של הגולש להקליק או על המודעה הממומנת על התוצאה האורגנית. בנוסף זה נותן פייט למתחרים אחרים שמנסים לקדם את עצמם על שם המותג שלנו)
  • לרוב עלויות קמפיין מותג נמוכות יותר (עבור מותג העסק עצמו)
  • שיעור הקלקות (CTR) גבוה יותר
  • בניית המותג ויצירת מודעות וחשיפה

בנוסף אסטרטגיית שיווק ממומן נוספת היא שימוש במילות מפתח של המתחרים. שיטה זו אינה חסינה מפני תקלות, אך אם היא נעשית בחוכמה היא דרך טובה "לגנוב" תנועה והקלקות מהמתחרים. יש לשים לב שאסטרטגיה זו יכולה לשמש גם את המתחרים, שכן המתחרה שלנו יכול לעשות לנו את אותו הדבר.

כלי מילות המפתח של גוגל הוא בעל תכונות טובות רבות ויתרונות משמעותיים, כשהעיקרי שבהם הוא אפשרות השימוש החינמית בו. הוא מספק את רוב הכלים הדרושים למפרסמים  בבניית קמפיינים ממומנים ותכנון SEO לאתר. אך עם זאת הוא אינו חף ממגבלות. אבל עליהן ניתן להתגבר, כפי שראינו, במעט יצירתיות.

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: