fbpx

כיצד להפיק יותר מה- Google Merchant Center (GMC) שלכם?

liav azran - ליאב אזרן

ייתכן וכבר יש לכם Google Merchant Center (GMC) כדי לפרסם מוצרים בקמפיין גוגל שופינג, אך האם ידעתם שיש מכרה זהב נוסף שמנוצל לעתים רחוקות ב- GMC שנקרא ניהול תוכניות? 
Merchant Center Programs -ניהול תוכניות, הם אוסף של כלים ומשאבים נוספים שעוזרים לנו להצליח עוד יותר עם פיד המוצרים שלנו ולהשיג רווח נוסף ממודעות הגוגל שופינג. בנוסף רוב המפרסמים לא טורחים לבדוק אותם כך נוכל להיות צעד אחד לפני המתחרים שלנו.
במאמר הבא נסקור את התוכניות השונות, היתרונות שלהם ואיך להקים אותן.

ייתכן וכבר יש לכם Google Merchant Center (GMC) כדי לפרסם מוצרים בקמפיין גוגל שופינג, אך האם ידעתם שיש מכרה זהב נוסף שמנוצל לעתים רחוקות ב- GMC שנקרא ניהול תוכניות? 
Merchant Center Programs -ניהול תוכניות, הם אוסף של כלים ומשאבים נוספים שעוזרים לנו להצליח עוד יותר עם פיד המוצרים שלנו ולהשיג רווח נוסף ממודעות הגוגל שופינג. בנוסף רוב המפרסמים לא טורחים לבדוק אותם כך נוכל להיות צעד אחד לפני המתחרים שלנו.
במאמר הבא נסקור את התוכניות השונות, היתרונות שלהם ואיך להקים אותן.

מהו Google Merchant Center (GMC)?

Google Merchant Center (GMC) הוא לוח הבקרה עבור החנות והמוצרים שלנו. ב- GMC יש להעלות את המידע על החנות והמוצרים בכדי לחבר אותם לפרסום בגוגל שופינג ובשאר המוצרים של גוגל. במידה ועדיין אין לכם חשבון תוכלו לעבור למדריך המלא להקמה וחיבור של Google Merchant Center למודעות גוגל שופינג.

מה הם Merchant Center Programs?


כלים ומשאבים נוספים שניתנים לניהול בלוח הבקרה ב- GMC. כלים אלה נותנים חוויה נוספת מעבר למודעות גוגל שופינג הרגילות. כלים אלה יעניקו למודעות שלנו חשיפה גדולה יותר, ופוטנציאל גדול למכירות ולהגדלת ההמרות.
את התוכניות הללו נמצא בלוח הבקרה בסרגל הניווט הצידי תחת גידול>תוכניות נוספות
במסך זה נוכל לראות את התוכניות הזמינות (תלוי במדינה) ולהפעיל אותן.

ניהול תוכניות בגוגל מרצ'נט סנטר

 

נסקור את התוכניות הזמינות לשימוש בישראל:

1) תוכנית מודעות שופינג- התוכנית החשובה והנפוצה ביותר מודעות שופינג בתשלום. במידה ועדיין לא הפעלתם את מודעות השופינג עברו למדריך המלא להקמת קמפיין גוגל שופינג.

2) תוכנית כרטיסי מוצר חינמיים– בדומה למודעות שופינג, ניתן לפרסם את המוצרים ברחבי רשת גוגל במודעות ללא תשלום. הקמה של תוכנית זו דומה מאוד לשלבי הקמת מודעות בתשלום וכוללת יצירה של פיד מוצרים וחיבור שלו ל- GMC. להפעלה של הכרטיסים נלחץ על הכפתור -אני רוצה להצטרף. 


3) תוכנית רימרקטינג דינמי –
כפי שכבר ידוע רימרקטינג מאפשר לנו להציג מודעות ללקוחות שכבר ביקרו באתר. המושג דינמי מתייחס לעובדה, שנציג מודעות דינמיות מותאמות אישית לגולש על סמך מוצרים בהם צפה באתר ולא רכש.
רימרקטינג דינמי ייצור עבורנו באנר "שיודע" מה הגולש ראה באתר "וירדוף" אחריו ברחבי רשת המדיה. תוכנית זו נותנת לנו הזדמנות נוספת להחזיר אל האתר שלנו לקוחות שלא המירו. דרך זו, יכולה לעזור בהגדלת המכירות ע"י הצגת מודעות מדויקות מותאמות אישית ללקוחות פוטנציאליים, שכבר ביקרו באתר והתעניינו במוצרים ולהם יש סיכוי גבוה יותר לבצע רכישה.

 

כיצד נפעיל תוכנית רימרקטינג דינמי?

תוכנית רימרקטינג דינמי ב GMC


לפני שנקים קמפיין רימרקטינג דינמי יש לדאוג לדברים הבאים:

1. פיד מוצרים מחובר ל- GMC.

2. GMC מחובר לגוגל אדס.

3. חיבור האתר שלנו ל- google tag manager.

4. שבאתר שלנו יש מעקב אחר שכבות מידע (data layer) מחובר ל- tag manager.
באתר וורדפרס ניתן לעשות זאת ע"י תוסף. במקרה של אתר אחר אפשר לעשות זאת באמצעות מתכנת.

 

שלבי הקמת קמפיין רימרקטינג דינמי

להקמת קמפיין רימקטינג דינמי נעבור ללוח הבקרה בגוגל אדס.


שלב ראשון: יצירת תג מעקב לאתר

1) נלחץ על כלים והגדרות>המרכז לניהול קהלים


2)
 נלחץ על מקורות הנתונים ונבחר ב- google ads tag


3)
נפתח את הלשונית הגדרת התג ונבחר בשימוש google tag manager.
נעתיק את מספר ה-ID ונעבור ללוח הבקרה ב- tag manager.

בחירת הטמעת קוד GTM


4)
ניצור תג חדש


נבחר את סוג התג Google Ads Remarketing

נבחר את סוג התג Google Ads Remarketing


נדביק את מספר ה- ID ונבחר באפשרות  Data Layer.


ניצור את הטריגר
נבחר באפשרות כל הדפים

ניצור טריגר לתג Google Ads Remarketing

לאחר שהכל יותקן בצורה נכונה גוגל תיצור עבורנו באופן אוטומטי קהלים לרימרקטינג דינמי


שלב שני: הקמת קמפיין רימקטינג דינמי באמצעות פלחי קהל

נעבור במהירות על שלבי הקמת הקמפיין כיוון ששלבי ההקמה הראשונית זהים להקמת קמפיין גוגל שופינג רגיל, (Standard Shopping campaign)

  1. ניצור קמפיין חדש בדומה להקמת קמפיין שופינג רגיל
  2. נבחר באפשרות קמפיין שופינג רגיל
  3. נחבר את הפיד מ- GMC
  4. ניתן לקמפיין שם כך שנדע לזהות אותו כקמפיין רימרקטינג דינמי
  5. נגדיר את הצעת המחיר והביד
  6. נגדיר את המיקום הגיאוגרפי
  7. לאחר שניצור את הקמפיין נגדיר קהלים בלשונית קהלים בסרגל הניווט השמאלי נוסיף את קהל הרימרקטינג שבנינו בשלבים הקודמים
הגדרת קהלים לקמפיין שופינג רימרקטינג דינמי

לפרטים נוספים על הטמעת data layers ותג מנג'ר לזיהוי מוצרים לרימרקטינג דינמי מומלץ לצפות בסרטון הבא:

 

4) תוכנית ביקורות של לקוחות- הפעלת תוכנית זו, תאפשר הצגת דירוג ממוצע של שביעות רצון הגולשים מהחנות שלנו במודעות חיפוש בגוגל. הדירוג מופיע בתחתית המודעה בצורה של כוכבים או אחוזי שביעות רצון. מדד זה יכול להשפיע לטובה (במידה והביקורת חיוביות) על אמינות החנות בעיניי הגולש ושיפור אחוזי ההקלה על המודעה ובהתאם גם על אחוזי ההמרה.
היתרון בתוכנית ביקורת של גולשים של גוגל היא העובדה, שהיא אלטרנטיבה חינמית לכלי סקירה צד שלישי בתשלום.
הפעלה של התוכנית תאפשר הטמעת קוד באתר שלנו באמצעותו גוגל תציג באופן רנדומלי סקר לאחר רכישה באתר. ממוצע הביקורות יוצג במודעות שלנו באמצעות תג ביקורות (בדר"כ מוצג רק לאחר שנאספו לפחות 100 דירוגים).

תוכנית ביקורות של לקוחות Google Merchant Center

 

כיצד נפעיל תוכנית ביקורות של לקוחות?

1. נלחץ על הפעלה

2. נאשר את ההסכם המוצג ונלחץ שמירה והמשך

הסכם תוכנית ביקורות של לקוחות Google Merchant Center

3. הטמעת מקטע הקוד שנקבל במסך הבא, באתר שלנו.

יש לפעול בהתאם להוראות בקישור: https://support.google.com/merchants/answer/

נוכל לעקוב אחר קבלת הביקורות בלוח הבקרה של GMC.

 

 

5) תוכנית כרטיסים חינמיים למוצרים מקומיים- תוכנית זו מתאימה רק לחנויות אונליין שיש להם גם חנות פיזית. הפעלת תוכנית זו תאפשר הצגת מלאי זמין של מוצרים בחנות בקרבת מקום לגולש לצד מודעות השופינג. יתרון לתוכנית זו היא היכולת להציג לגולש אם קיים מלאי זמין בחנות פיזית בקרבתו כיוון, שבמקרים רבים לקוחות יעדיפו רכישה פיזית ולא אונליין. לחיצה על המודעה תאפשר לגולש לקבל מידע על החנות, שעות פעילות והוראות הגעה.


כיצד נפעיל כרטיסים חינמיים למוצרים?

תוכנית כרטיסים חינמיים למוצרים Google Merchant Center
  1. נלחץ על אני רוצה להצטרף
  2. נבחר את המדינה בה נרצה למכור
  3. נגדיר את פרטי העסק בכרטיס
  4. חיבור פרופיל גוגל לעסקים (לשעבר גוגל לעסק שלי) במידה ואין לנו פרופיל גוגל לעסקים יש ליצור חשבון לפי ההנחיות בקישור :
    https://support.google.com
  5. יצירת פיד מוצרים ראשי – פיד של כל המוצרים אשר נמכרים בחנות
  6. יצירת פיד מלאי בחנות מקומית – פיד מוצרים אשר נמכרים בכל חנות
  7. קביעת איש קשר לאימות ובקשת אימות
  8. כדי להפעיל את מלאי חנויות מקומיות בקמפיין גוגל שופינג יש לסמן תחת הגדרות נוספות בקמפיין גוגל שופינג: מוצרים בחנויות מקומיות: הפעלת מודעות למוצרים שנמכרים בחנויות מקומיות.

 

 

6) תוכנית דירוג מוצרים- בשונה מביקורות של לקוחות הסוקר את חווית הרכישה בחנות, תג דירוג מוצרים סוקר את שביעות הרצון ממוצר מסויים ויופיע כתג של כוכבים בעיקר במודעות שופינג של המוצר ובכרטיסי מוצרים חינמיים. תוספת הדירוגים למודעה, מבליט את המודעה שלנו ביחס לשאר מודעות המוצרים ויכול להשפיע על החלטת הלקוח ללחיצה על המודעה או רכישת המוצר ולשפר את אחוזי ההקלה ואחוזי ההמרה.


כיצד נפעיל דירוג מוצרים?

תוכנית דירוג מוצרים ב GMC
  1. לאחר שנלחץ על הכפתור אני רוצה להצטרף נקבל טופס לאישור החנות בגוגל
  2. כדי להפעיל את התוכנית יש לאסוף לפחות 50 ביקורות לכל מוצר.
  3. יש להפעיל את תוכנית ביקורת גולשים (במידה ולא מופעלת)
  4. כדי לקבל ביקורת עבור מוצרים באמצעות הפיד החינמי של גוגל, יש לערוך בצורה נכונה את מקטע הקוד האוסף את ה- GITIN של המוצרים באתר שלנו כך שיהיה תואם את ה- GITIN בפיד המוצרים שלנו כך גוגל תוכל להתאים את הביקורת למוצר הנכון.

כמו כן במקום לאסוף את הביקורת בעזרת גוגל ניתן לחבר בין GMC לפיד ביקורת מאגרגטור חיצוני.

לסיכום

שימוש נכון בתוכניות של google merchant center יכול לתת לנו יתרון מול המתחרים במודעות גוגל שופינג ולמנף את התוצאות מפיד המוצרים שלנו.
אז אם הגעתם עד כאן, הדבר הבא שכדאי לכם לעשות הוא לגשת לחשבון GMC שלכם ולבדוק אילו מהתוכניות אתם יכולים וצריכים להפעיל בהקדם.

 

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: