fbpx

כללים אוטומטיים בגוגל אדס – הדרך החכמה לנהל את הקמפיינים כמו מקצוענים

liav azran - ליאב אזרן

ליאב אזרן מגלה: שיטות לניהול קמפיינים ממומנים שיחסכו לכם זמן וכסף וישפרו את הרווחיות.
ניהול קמפיינים בגוגל אדס יכולה להיות משימה מורכבת הדורשת זמן רב. יש דרך להשתמש באוטומציה בצורה נכונה כדי לייעל את ניהול הקמפיינים הממומנים לחסוך זמן וכסף ולשפר את תוצאות הקמפיינים מבלי לוותר על השליטה והניהול של החשבון שלנו. במדריך זה נבין מהם כללים אוטומטיים במערכת גוגל אדס, מהן היתרונות של השימוש בהם, מתי ואיך להשתמש בכללים אוטומטיים ולא נוותר על דוגמאות מלאות ליצירת כללים אוטומטיים, שיכולים לחסוך זמן ולשפר את ביצועי הקמפיינים.

ליאב אזרן מגלה: שיטות לניהול קמפיינים ממומנים שיחסכו לכם זמן וכסף וישפרו את הרווחיות.
ניהול קמפיינים בגוגל אדס יכולה להיות משימה מורכבת הדורשת זמן רב. יש דרך להשתמש באוטומציה בצורה נכונה כדי לייעל את ניהול הקמפיינים הממומנים לחסוך זמן וכסף ולשפר את תוצאות הקמפיינים מבלי לוותר על השליטה והניהול של החשבון שלנו. במדריך זה נבין מהם כללים אוטומטיים במערכת גוגל אדס, מהן היתרונות של השימוש בהם, מתי ואיך להשתמש בכללים אוטומטיים ולא נוותר על דוגמאות מלאות ליצירת כללים אוטומטיים, שיכולים לחסוך זמן ולשפר את ביצועי הקמפיינים.

עכשיו יותר מתמיד כשטכנולוגיות ה-AI משתלטות על חיינו, אוטומציה היא שם המשחק, עלינו להשתמש בחוכמה בכלים אלו בכדי למטב ולשפר את ניהול הקמפיינים הממומנים, לשפר את הפרודוקטיביות ולחסוך בזמן תוך שמירה על האיכות והמקצועיות שלנו.

אחד הכלים שיכולים לעזור בצורה משמעותית ליצירת אוטומציה בניהול קמפיינים והם פחות מנוצלים ומוכרים בגוגל אדס הם הכללים האוטומטיים.

 

מהם כללים אוטומטיים בגוגל אדס?

כללים אוטומטיים הם פיצ'ר במערכת גוגל אדס המאפשר לבצע שינויים בחשבון באופן אוטומטי המתבססים על הגדרות ותנאים שניתן להגדיר בהתאם לבחירתנו. הכללים ניתנים להגדרה ברמת קמפיין, קבוצת מודעות, מילות מפתח, מודעה ועוד. באמצעות כללים אלו ניתן להפוך משימות שגרתיות לאוטומטיות. ניתן להגדיר פעולות לפי תנאים ספציפיים, כאשר התנאים מתקיימים הפעולות מתבצעות באופן אוטומטי. בצורה כזו ניתן להפוך ביצוע של פעולות שנעשות בדרך כלל באופן ידני כמו פתיחת קמפיין למבצע מיוחד או החלפת מודעות לקראת החג לאוטומטיות. הכללים האוטומטיים ניתנים להתאמה לצרכים שלנו כך שהם מבטיחים שליטה מלאה שלנו על הקמפיינים. ניתן להגדיר זאת ככלי חצי אוטומטי לניהול חשבון גוגל אדס, המפתח הוא יצירת סט של כללים פרקטיים שיאפשרו לנו לתת לקמפיינים את הבוסט הנכון להצלחה.

 

היתרונות בשימוש בכללים אוטומטיים בגוגל אדס

היתרון הראשון והברור ביותר לשימוש בכללים אוטומטיים הוא חיסכון בזמן. כללים אוטומטיים מאפשרים לנו ניהול אוטומטי של פעולות שגרתיות שנעשות בדרך כלל באופן ידני כמו שינוי ביד או השהיית מודעות. כמובן יש לזכור שכללים אוטומטיים הם לא "שגר ושכח" יש צורך לעקוב ולוודא שהפעולות מתנהלות כסדרן ואכן מתאימות ומועילות לקמפיינים.
כללים אוטומטיים יכולים גם לעזור לנו לשפר את פעילות הקמפיינים או לוודא שהם פועלים בצורה מיטבית. לדוגמה על ידי יצירת כלל למעקב אחר עלות ההמרה או שינויים בעלות לקליק.
כללים אוטומטיים יכולים לעזור לנו בשליטה על תקציבי הפרסום ולאפשר חסכון בעלויות. כללים אוטומטיים יכולים גם לעזור לנו להימנע מטעויות נפוצות שיכולת לפגוע בתפקוד הקמפיינים לדוגמה על ידי יצירת כללים לשליחת מייל התראה על שינוי בקמפיין או חריגה בתקציב.

 

כיצד ליצור כללים אוטומטיים בגוגל אדס?

בתפריט העליון בחשבון נלחץ על כלים והגדרות (אייקון מפתח הברגים) > נלחץ על כללים

יצירת כללים אוטומטיים בגוגל אדס

 

נעבור למסך הפעולות האוטומטיות בו ניתן ליצור כללים חדשים ולעקוב אחר התוצאות והפעולות האוטומטיות שבוצעו

ליצירת כלל חדש נלחץ על הפלוס הכחול

נלחץ על פלוס ליצירת כלל חדש

 

בתפריט הנפתח נבחר את סוג הכלל שנרצה ליצור מבין האפשרויות

סוגי כללים אוטומטיים ליצירה בגוגל אדס

 

  • ניתן ליצור כללים ברמת הקמפיינים

סוג זה של כללים מאפשרים לשלוט בפקטורים ברמת הקמפיין כמו: הפעלה או השהייה של קמפיין או שינוי תקציב של קמפיין. הפעולות ניתנות להתאמה לפי תנאים ברמת הקמפיין כמו: מספר המרות בקמפיין או הוצאה של קמפיין ועוד.

  • ניתן ליצור כללים ברמת קבוצת המודעות

סוג זה של כללים נועד לשלוט בקבוצות מודעות לפי תנאים המתקיימים ברמת קבוצות המודעות. ניתן להפעיל או להשהות קבוצת מודעות או לשנות את הצעת המחיר.

  • ניתן ליצור כללים ברמת מילת המפתח

סוג זה של כלל יכול לעזור לנו לסקור את ביצועי מילות המפתח ולדוגמה להשהות מילים שלא מחוללות המרות. ניתן להפעיל או להשהות מילים, לשנות ביד ולשנות URL סופי של מילת מפתח.

  • ניתן ליצור כללים ברמת המודעה

כללים מסוג זה מאפשרים להשהות או להפעיל מודעות בצורה כזו ניתן לסקור את ביצועי המודעות בקמפיינים.

  • ניתן ליצור כללים נוספים הקשורים בפרמטרים של מודעות לרשת המדיה כמו מילות מפתח ברשת המדיה, נושאים, מיקומים, קהלים ועוד.

 

לדוגמה ניצור כלל ברמת הקמפיין

נבחר באפשרות הראשונה: כללים לקמפיין

במסך הבא נבנה את הכלל החדש.
שלב ראשון ניתן לכלל שם

ניתן שם לכלל האוטומטי

 

כדאי לתת שם מפורט ומדויק על מנת שנוכל לעקוב בקלות ולשמור על הסדר. כדאי שהשם יכלול את הפעולה שתבוצע באיזה קמפיין והתנאי להפעלת הכלל.
לדוגמה: השהה קמפיין-עלות להמרה מעל X ₪ ושם הקמפיין.

טיפ מקצוענים – כדי לעקוב אחרי הפעולות האוטומטיות רצוי תמיד להוסיף את אפשרות שליחת מייל בעת הפעלת הכלל-שם מדויק יאפשר לנו להבין במהירות איזה כלל הופעל כאשר נקבל הודעת אימייל.

שלב שני נבחר פעולה שתבוצע ואת התנאים להפעלה שלה. ניתן לייצר סדרה של עד 5 פעולות שיבוצעו לפי סדר הופעה. בדוגמה נייצר כלל עם פעולה אחת.

מהתפריט נבחר את הפעולה שתבוצע

שלב שני יצירת כלל אוטומטי בגוגל אדס

 

נבחר בהשהה קמפיין

יצירת כלל אוטומטי להשהות קמפיין

 

בתפריט נוכל לבחור האם הכלל יחול על כל הקמפיינים בחשבון או לבחור קמפיינים מסוימים

בדוגמה שלנו נבחר לכל הקמפיינים בחשבון

כלל אוטומטי על כל הקמפיינים בחשבון

 

נוסיף את התנאים בהם יחול הכלל. נבחר מתי נרצה שקמפיין יושהה. לדוגמה נבחר להשהות קמפיין ללא המרות עם הוצאה גבוהה.

נלחץ על הוסף תנאי

הוספת תנאים לכלל אוטומטי

 

נבחר תנאי המרות < 1

נבחר תנאי לכלל אוטומטי לפי המרות

 

נוסיף תנאי שיאפיין את ההוצאה הגבוהה בקמפיין (כאמור לפי הצרכים ונתוני הקמפיינים) לצורך הדוגמה נבחר בהוצאה של מעל 200 ₪

נלחץ על הוסף תנאי ומהתפריט תחת ביצועים נבחר בעלות > 200

נוסיף תנאי עלות לכלל האוטומטי בגוגל אדס

 

בשלב זה הכלל שלנו נראה כך:

עצור קמפיינים בחשבון אם אין המרות וההוצאה בקמפיין מעל 200 ₪

כלל אוטומטי השהה קמפיין

 

שלב שלישי כעת נבחר בתדירות ההפעלה של הקמפיין ועל סמך אלו נתוני זמן הכלל יופעל

תדירות הפעלת כלל אוטומטי במערכת גוגל אדס

 

ניתן לבחור זמן בו הכלל יסקור את התנאים ויופעל אם מתקיימים התנאים. ניתן להפעיל את הכלל: באופן חד פעמי- לפי יום ושעה או בתדירות של פעם בשעה, פעם ביום, פעם בשבוע או פעם בחודש. ניתן לבחור את נתוני הזמן לפיהם הכלל ייבדק: מהחודש הנוכחי, 30 יום האחרונים, שבוע האחרון היום הנוכחי ועוד.
שימו לב לא לבחור תדירות וטווח זמן חופפים. אם תדירות הכלל היא פעם בשבוע גם נתוני הזמן צריכים להתאים ולהיות 7 ימים האחרונים, כל טווח זמן גדול יותר יצור חפיפה של נתונים ואופטימיזציה כפולה לאותם נתוני זמן.

אנחנו נבחר באפשרות הבדיקה היומית ונקבע שעה.
נבחר שימוש בנתונים מהחודש הנוכחי.

מה שאומר שהמערכת בכל יום בשעה הקבועה תבדוק את התנאים שהצבנו לפי נתוני החודש הנוכחי ורק אם כל התנאים שהגדרנו מתקיימים הקמפיין יושהה

יצירת כלל יומי בגוגל אדס

 

בשלב הבא נוכל לבחור אם לקבל הודעה למייל
ניתן לבחור לקבל הודעה כל פעם שהכלל רץ או רק כאשר יש שינויים או טעויות או לא לקבל מייל כלל

שליחת מייל מעקב ממערכת כללים אוטומטיים

 

מומלץ לבחור באפשרות קבלת מייל אם יש שינויים או טעויות כדי לעזור לנו לעקוב אחר הפעולות האוטומטיות שמבוצעות בחשבון. במקרה כזה נקבל הודעה למייל עם שם הכלל שהופעל ואיזו פעולה התקיימה. (לכן כפי שציינו קודם, כדאי לתת שם מדויק המפרט את הפעולה כדי שבהודעת המייל נבין באיזה כלל וקמפיין מדובר) בדוגמה שלנו נקבל הודעה כאשר הכלל הופעל וקמפיין הושהה.

שלב אחרון מומלץ לפני שמירת הכלל לבדוק את אפשרות הצפייה המוקדמת שתאפשר לנו לבדוק אם הכלל יפעל כפי שאנחנו מצפים.

כמובן בסיום נלחץ על שמור כלל.

שמור כלל אוטומטי חדש

 

עכשיו שאנחנו יודעים איך לייצר כללים בחשבון ובטוח שהבנו את היתרונות של שימוש בכללים אוטומטיים נעבור על כמה דוגמאות לכללים שימושיים שנוכל לייצר בהתאם לצרכים והתנאים המתאימים לכל חשבון.

 

10 כללים אוטומטיים שימושיים לייצור בגוגל אדס

 

1. קבלת מייל התראה על עלייה בעלות להמרה בקמפיין

ניתן לייצר כללים שונים לקבלת התראות למייל. כללים מסוג זה יכולים לעזור לנו לנטר את פעילות החשבונות השונים באופן קבוע מבלי שנצטרך לעבור ידנית על כל חשבון. נוכל לייצר התראות על עלייה בעלות להמרה או על הוצאה גבוהה בקמפיין, על ירידה של CTR של מודעות ועוד אפשרויות בהתאם לצרכים שלנו.

נבחר כללים בקמפיין

הכלל יראה כך:

יצירת כלל אוטומטי לשליחת מייל בגוגל אדס

 

2. תיזמון של מודעות מיוחדות למבצע או חג

במערכת גוגל אדס ניתן לתזמן התחלה וסיום של קמפיין אבל אם נרצה לתזמן הפעלה של מודעות בקמפיין קיים נוכל לעשות זאת רק באמצעות כללים אוטומטיים. ניתן לייצר כלל שיפעיל מודעות מסוימות בזמן המתאים כמו תחילת מבצע או חג וכלל המשך שיסגור את המודעות בסיום המבצע.

נניח שנרצה לייצר כלל שיפעיל מודעות למבצעי חודש נובמבר. נרצה שהמודעות למבצעי החודש יופעלו מ-1/11 עד 15/11 את המודעות כתבנו מראש בקמפיינים השונים אם כל המודעות כוללות את הביטוי "מבצעי חודש נובמבר" נוכל לזהות אותן באמצעות ביטוי זה לצורך יצירת הכלל. אפשרות נוספת לזיהוי המודעות יהיה ליצור למודעות תווית ייחודית כמו "מודעות נובמבר" כדי שנוכל להפעיל אותן ולסגור בקלות בעזרת הכלל.

במידה ונרצה נוכל גם ליצור כלל בעזרתו נסגור מודעות שגרתיות בתקופת המבצע ולהפעיל אותן מחדש בעת חזרה לשגרה.

כדי ליצור כלל לתזמון מודעות נבחר כללים למודעות

כלל כזה יהיה מורכב משני שלבי פעולה

שלב ראשון: ניצור כלל להשהיית מודעות שגרה

הכלל יראה כך:

יצירת כלל אוטומטי לתזמון מודעה בגוגל אדס

 

כדי להוסיף שלב נלחץ על הוסף-ADD

הוספת שלב פעולה בכלל אוטומטי

 

וניצור את הכלל לפתיחת מודעות המבצע

הכלל יראה כך:

כלל אוטומטי לתזמון מודעות

 

כמובן שמיד ניצור את הכלל שיפעיל מחדש את מודעות השגרה ויסגור את מודעות המבצע בתאריך 15/11

 

הכלל יראה כך:

גם הוא מורכב משני שלבי פעולה

יצירת כלל אוטומטי לפתיחת מודעות

 

ושלב הפעולה השני יראה כך:

הוספת שלב בכלל אוטומטי

 

3. השהיית מודעות עם ביצועים נמוכים

אחת מפעולות האופטימיזציה הקבועות של מנהלי קמפיינים היא מעקב אחרי ביצועי מודעות. ניתן לייצר כלל אוטומטי שיבחן את הביצועים של המודעות בקמפיין אם לפי שיעור אחוזי ההקלקה או אפילו לפי עלויות ההמרה של המודעה, הכל בהתאם לחשבון ויכולותיו. ניתן להגדיר כלל שישהה מודעות בעלות ביצועים נמוכים אם כי זו פעולה קיצונית ועדיף לבצע אופטימיזציה למודעה על ידי בחינה של כותרות או תיאורים נוספים ועדיף לקבל התראה על מודעות אלה ולבצע שינויים.

 

נבחר כלל למודעות

כמובן שנצטרך לקבוע בהתאם לביצועי הקמפיינים מה נחשב עבורנו ביצועים נמוכים לדוגמה מהו ערך CTR נמוך עבורו נרצה לקבל התראה או להשהות מודעה.

הכלל יראה כך:

כלל אוטומטי להשהיית מודעות לפי אחוזי הקלקה

 

4. הפחתת הצעת מחיר עבור מילות מפתח עם ביצועים נמוכים או השהייתן

במידה והצעת המחיר שלנו היא ידנית ניתן לייצר כלל להפחתת הצעת מחיר למילות מפתח עם ביצועים נמוכים לדוגמה אחוז המרה נמוך או עלות גבוהה להמרה או שניתן לייצר כלל להשהיית מילים אלו.

נבחר כלל למילות מפתח

הפעולה שהכלל יבצע היא הפחתה של הביד עבור מילות מפתח עם עלות גבוהה להמרה (לפי בחירתכם). כאמור ניתן בפעולה לבחור בהשהייה ולא הורדת הביד.  ניתן לבחור הפחתת הביד לפי אחוז, זאת אומרת הפחתת של 2% מהביד הנוכחי או הפחתה בכמות זאת אומרת הפחתה של 2 שקלים מהביד הנוכחי. תלוי ביכולות, הביצועים והגדרות של כל קמפיין. בנוסף ניתן לקבוע סף מינימום של הצעת המחיר. התנאים להפעלת הכלל הזה יהיו שיש למילת המפתח יותר מהמרה אחת ועלות להמרה גבוהה מהסף שנגדיר.


טיפ מקצוענים – אם יש מילות מפתח שלא נרצה שהכלל יחול עליהן נוסיף תנאי של "טקסט מילות המפתח" >> "לא מכיל": ונציין את הטקסט של מילות המפתח שלא נרצה שהכלל יכול עליהן.

הכלל יראה כך:

כלל אוטומטי להורדת ביד למילות מפתח

 

 

5. העלאת הצעת מחיר למילות מפתח עם ביצועים טובים

כלל המשך לכלל הקודם יכול להיות שיפור ביד עבור מילות המפתח המביאות לביצועים טובים. ניתן לייצר כלל לסקירה שבועית של החשבון עבור מילות מפתח עם ביצועים טובים. ניתן להתאים את התנאים לפי יכולות החשבון כמו לדוגמה סף מינימום של מספר ההמרות ועלות להמרה. כמו המרות =>5 ועלות להמרה< 50. הפעולה תהיה הוסף ביד וניתן גם להגדיר סף עלות להצעת מחיר מקסימלית.

 

 

6. השהיית קמפיינים או קבוצות מודעות החורגים מסף עלות מסוים

כלל זה יכול לעזור בשליטה על העלויות והתקציב כמו גם שליטה על הביצועים כאשר קמפיינים או קבוצות מודעות אינם מתפקדים בצורה אופטימלית וגורמים לבזבוז תקציב. נוכל להגדיר כלל להשהייה של קמפיין/קבוצת מודעות לפי תנאי סף המתאימים לחשבון לדוגמה קבוצת מודעות עם הוצאה של מעל 90 ₪ וללא המרות. כלל זה ניתן להפעיל בתדירות יומית לפי נתוני החודש הנוכחי כך שהכלל יינטר עבורנו במהלך החודש את התפקוד של הקמפיינים/קבוצות המודעות.

נבחר בכללים לקמפיינים או לקבוצת מודעות

 

הכלל יראה כך:

כלל אוטומטי בגוגל אדס לשליטה על תקציב

 

7. ניתן לייצר כלל המשך לפתיחה מחודשת של קמפיין/קבוצת מודעות בחודש הבא

הכלל במקרה שלנו יפעיל קבוצות מודעות מושהות לפי נתוני החודש הקודם באמצעות התנאים קבוצות מודעות סטטוס מושהה, עלות לקבוצת מודעות> 90 ש"ח , המרות<1 הפעולה-הפעל קבוצות מודעות. תדירות פעם בחודש בראשון לחודש לפי נתוני החודש הקודם.

 

 

8. החלת תווית על מילות מפתח בעלות שיעור המרה גבוה

זהו כלל פשוט שיכול לעזור בפעולות האופטימיזציה לקמפיין. כלל זה יאפשר זיהוי קל של מילות מפתח בעלות ביצועים טובים בחשבון. מילות מפתח עם אחוזי המרה גבוהים או עלות נמוכה להמרה יכולות להצביע על מילים רלוונטיות שמניבות טראפיק איכותי לקמפיין. זיהוי מילים אלו חשוב לביצוע מיטוב של הקמפיין בפעולות עתידיות כמו פתיחת קבוצות מודעות או קמפיינים ייעודיים עבורן. כלל זה יאפשר לנו סימון של המילים לזיהוי מהיר לפעולות העתידיות.

כדי לייצר את הכלל נבחר כלל למילות מפתח. בתנאים נבחר סף של אחוז המרה שיעיד על המילה כבעלת פוטנציאל גבוה כמו אחוז המרה>5%. בפעולה נבחר שנה תווית. תדירות של כלל זה תלויה ברמת החשיפות וההקלקות בחשבון. ניתן לבחור בפעולה זו אחת לחודש לפי נתוני זמן של 30 ימים או 60 ימים אחרונים.

 

 

9. התאמת הצעת מחיר לפי מיקום המודעה בתוצאות החיפוש

ניתן לייצר כלל שיאפשר שימור מיקומים גבוהים של המודעות כאסטרטגיה להעלאת הסיכוי להקלקות והמרות ככל שמיקום המודעות נשמר במיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש. כדי לשפר מיקומים ניתן להוסיף ביד ובמקרה והמודעות כבר מוצגות במיקומים הגבוהים ומניבות הקלקות והמרות ניתן להוריד את הביד כאסטרטגיה לשימור תקציב, כלל משלים יהיה הוספת הביד במקרה של ירידה מתחת למיקום השני בתוצאות החיפוש. ניתן לייצר את הכלל ברמת מילות מפתח או ברמת קבוצות מודעות על ידי שימוש בתנאים של אחוז החשיפה   abs. top  מספר ההמרות ועלות להמרה לפי תנאי הסף המתאימים לחשבון. פעולה- הפחתת ביד/הוספת ביד. תדירות אפשרית יומית לפי נתוני החודש הנוכחי.

 

 

10. החרגת מיקומים או גילאים שאינם מביאים לביצועים טובים

ניתן לייצר כלל שיסקור את הביצועים של קמפיינים במיקומים (אתרים ואפליקציות בקמפיין דיספליי) ולהחריג מיקומים עם עלות גבוהה להמרה או אחוז המרה נמוך. בצורה דומה ניתן לייצר כלל שיסקור את ביצועי הקמפיינים לפי טווחי הגילאים השונים ולהחריג או להוריד ביד לגילאים שאינם מביאים לביצועים טובים. ניתן להשתמש בתנאים כמו סף של מספר המרות או סף של עלות להמרה בהתאם ליכולות של החשבון והקמפיין. כלל כזה יכול לעזור לנו לנצל את התקציב בצורה טובה יותר ולהביא בסופו של דבר למיטוב התוצאות וירידה בעלות להמרה.

 

 

כמה טיפים חשובים לעבודה עם כללים אוטומטיים בגוגל אדס

 

  • אל תהפכו לאוטומטי מה שמעולם לא ניסיתם ידנית

עדיף תמיד לבחון את השינויים באופן ידני לפני שנותנים לאוטומציה שליטה. בעיקר בכל הקשור בשינויי הצעות מחיר. תמיד עדיף קודם לבחון את השינויים וההשפעות שלהם לפני שעוברים לאוטומט.

  • אל תשאירו את הכללים האוטומטיים ללא השגחה

כמו בכל מה שקשור בניהול חשבון גוגל אדס תמיד צריך לבדוק ולבחון את השינויים שמתרחשים, כך גם בכללים אוטומטיים. כללים אוטומטיים נועדו לעזור ולהקל עלינו את העומס, אבל הם לא נועדו להחליף אותנו. תמיד נכון לבדוק באופן קבוע את תוצאות של הכללים ואת הביצועים שלהם בהתייחס לפעילות של החשבון. האם הכללים פועלים כפי שאנו מצפים? האם הם מביאים לשיפור בחשבון? אולי צריך לעשות שינויים וכיוונונים? אולי התנאים השתנו וצריך ליצור כללים חדשים ומדויקים יותר?

  • לחשוב תמיד על כללים משלימים

כשנייצר כלל אוטומטי נחשוב תמיד על כלל מאזן או משלים לפעולה שאנחנו מבקשים לבצע. לדוגמה כשנבקש להוריד את הצעת המחיר האם צריך לייצר כלל נגדי שיעלה את הביד למילות מפתח עם עלות נמוכה להמרה, אם נייצר כלל להשהות קמפיין האם צריך ליצור כלל להפעיל אותו בעתיד? אומנם כללים מאוזנים לא אפשריים תמיד, אבל עצם המחשבה על כך יוצרת אסטרטגיה נכונה באשר לכללים האוטומטיים שאנחנו מייצרים ומבטיחים לנו כללים מוצלחים יותר.

  • נתאים את הכללים ליעדים וליכולות של החשבון

כדאי תמיד לעבור על נתוני החשבון והקמפיינים השונים לאורך תקופה ולבדוק מהם היעדים שנרצה ונוכל להשיג, ולפיהם לייצר את הכללים המתאימים לחשבון. רק לאחר שלמדנו את החשבון והקמפיין נוכל לייצר כללים אוטומטיים נכונים, רצוי תמיד שנבחן את הדברים וננסה אותם לפני שניצור כללים אוטומטיים.

 

אוטומציה היא העתיד והיא יכולה לעזור לנו להשתפר ולמקסם את היכולות שלנו. כללים אוטומטיים יכולים להיות דרך נהדרת לחיסכון בזמן אבל חייבים לחשוב היטב ולתכנן אותם כראוי. ובוודאי שהם לא נועדו להחליף את מנהל הקמפיינים.

ונדגיש את זה שוב אל תשאירו את הכללים האוטומטיים שלכם ללא השגחה. תמיד עקבו ובדקו שהתוצאות נכונות עבורכם, שנו ושפרו אותם לפי הצורך.

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: