fbpx

גוגל חושפים את הכלים העוצמתיים של שיווק AI ומעצבים מחדש את עתיד השיווק הדיגטלי -סיכום Google Marketing Live (GML) 2023

liav azran - ליאב אזרן

זוכרים שכולם היו המומים כש – chatGPT יצאה לעולם ונראה שהפתיעה את גוגל. אז אמרתי לכם לא לדאוג לגוגל היא תיתן פייט עם AI משלה. עכשיו זה קורה ובגדול. אם צריך לסכם את אירוע  Google Marketing Live 2023 במילה אחת היא תהיה כמובן AI והרבה. גוגל הציגו מגוון חדש של כלים ופיצ'רים חדשים שמטרתם לשפר ולייעל את יצירת הקמפיינים והתאמתם בצורה טובה יותר לכוונות הגולש. שינויים רבים צפויים להתרחש בשנה הקרובה ונראה שעתיד הפרסום עומד להשתנות באופן דרמטי.

זוכרים שכולם היו המומים כש – chatGPT יצאה לעולם ונראה שהפתיעה את גוגל. אז אמרתי לכם לא לדאוג לגוגל היא תיתן פייט עם AI משלה. עכשיו זה קורה ובגדול. אם צריך לסכם את אירוע  Google Marketing Live 2023 במילה אחת היא תהיה כמובן AI והרבה. גוגל הציגו מגוון חדש של כלים ופיצ'רים חדשים שמטרתם לשפר ולייעל את יצירת הקמפיינים והתאמתם בצורה טובה יותר לכוונות הגולש. שינויים רבים צפויים להתרחש בשנה הקרובה ונראה שעתיד הפרסום עומד להשתנות באופן דרמטי.

סיכום ההכרזות והעדכונים החדשים מגוגל מרקטינג לייב 2023 כל מה שחשוב לדעת.

 

שילוב מודעות בדף החיפוש החדש Google Search Generative Experience

 

איך ייראה דף תוצאות החיפוש של גוגל בעתיד הלא רחוק?
גוגל חשפה לראשונה את החזון שלה לגבי מראה דף תוצאות החיפוש החדש המבוסס בינה מלאכותית, את הממשק החדש המתוכנן גוגל הציגה לראשונה בכנס המפתחים השנתי Google I/O. כרגע מדובר בשלב ניסוי המתקיים בארצות הברית בלבד במטרה לפתוח אותו בהדרגה לכל העולם ובסופו של דבר יהפוך להיות ברירת המחדל של מנוע החיפוש גוגל בעתיד. מדובר בהרבה מעבר למראה חדש, מדובר בשינוי הרגלי החיפוש, קבלת המידע, הרכישה ועוד הרבה יותר מזה.

הדרך שבה אנחנו רגילים כיום לבצע חיפוש בגוגל בקרוב ייראה מיושן וארכאי. כיום אנחנו מקלידים בשורת החיפוש מילות מפתח מקליקים על מספר אתרים, חוזרים למנוע החיפוש לבצע בדיקות נוספות ולקבל מידע נוסף, כדי לחבר יחד את התשובה לשאלה שעניינה אותנו.
במנוע החיפוש החדש המתוכנן גוגל עושה גם את "העבודה" הזאת בשבילנו.

מבנה חדש לדף התוצאות

דף התוצאות החדש עומד להיראות ולתפקד בצורה שונה. דף 10 התוצאות שאנחנו רגילים לראות עומד להשתנות לחלוטין. בראש תוצאות החיפוש הממשק החדש יוכל להציג תשובות AI, גוגל קוראת לתשובות אלו SGE- Search Generative Experience
אזור זה תחום בתיבה כאשר גם לרקע הצבעוני שתוחם כל חלק יש משמעות. פיצ'ר תשובות ה-AI יציג סיכום של תוצאות החיפוש עבור שאילתת החיפוש ויכלול קישורים לאתרים המקוריים. בפיצ'ר זה גוגל הציגה חיפוש בצורת שיחה, צורה חדשה לחיפוש בה נוכל לעבור ממסך למסך על ידי שאלת שאלות המשך ובקשת מידע נוסף וגוגל תציג לנו מידע בצורה טבעית להמשך מחקר מתקדם ומתפתח יותר.

Google Search Generative Experience

 

בגוגל מרקטינג לייב, גוגל חשפה כיצד ישולבו מודעות בדף התוצאות החדש

לפי ההדגמה, מודעות טקסט רגילות יופיעו מעל תוצאות SGE מסומנות כמו תמיד כממומנות.
בנוסף תוצאות ממומנות יכלו להיות משולבות גם בתוצאות ה- AI בחוויית ה-SGE במצב השיחה.
מודעות טקסט ושופינג ישולבו באזור ה-SGE (אזור התחום בצבע רקע שונה המאפיין את אזור תשובות ה-AI) כאשר יוצגו מודעות מוצרים המתאימים במהלך השיחה עם ה-AI והם יסומנו כממומנות.
בנוסף יבוצעו ניסויים לפורמט של מודעות AI שייבנו בהתאמה לשיחה לפי כוונות הגולש ובהתאם למסע הלקוח הנוכחי.

מודעות ממומנות ב SGE

 

לפי הדגמה זו תוצאות אורגניות נדחקות עוד לתחתית דף התוצאות החדש.

הניסויים יימשכו במהלך השנה וכאמור כרגע במסגרת המעבדה Google Search Labs הזמין בינתיים רק בארה"ב.

אין עדיין הרבה מידע כיוון שהכל נמצא בשלב ראשוני ובמהלך ניסוי, אבל הכיוון נראה ברור, גוגל מחפשים דרכים לשלב את התוצאות הממומנות בצורה טבעית במהלך השיחה עם ה-AI.

 

יצירת קמפיינים באמצעות צ'אט AI במערכת גוגל אדס

 

כלי חדש ליצירת קמפיינים ברשת החיפוש באמצעות צ'אט גוגל AI.

צ'אט גוגל AI בממשק גוגל אדס ייצור קמפיינים חדשים עבורנו בפורמט של צ'אט שיחה.

הכלי יאפשר "לדבר" ישירות עם גוגל במהלך יצירת הקמפיין כלי זה מיועד במיוחד להקל על תהליך יצירת הקמפיינים, בעיקר עבור מתחילים, אשר התהליך נראה עבורם מעט מסובך או מבהיל.

צ'אט AI ייצור באופן אוטומטי את כל הקמפיין רק באמצעות URL של דף הנחיתה. הבינה המלאכותית תייצר מילות מפתח, נכסי מודעות : כותרות, תיאורים, תמונות ותוספים.

התהליך כולו אוטומטי, אך ניתן להתאמה ושינויים במהלך התהליך לפני פרסום הקמפיין כאשר ניתן להוסיף מידע למודעות או הנכסים או לבקש עוד אפשרויות מהצ'אט.

ממשק הקמת קמפיין AI
ממשק AI ליצירת קמפיין

גוגל תתחיל לבדוק את הכלי החדש החל מחודש יולי.

חשוב לציין שהשימוש בפיצ'ר זה הוא אופציונאלי, ועדיין יהיה ניתן לייצר קמפיינים בדרך הרגילה.
לפי גוגל מטרת פיצ'ר זה לשפר את האיכות והפרודוקטיביות של תהליך הקמת הקמפיין ומציעים לנו כמפרסמים להתייעץ עם גוגל כמו שהינו מתיעצים עם קולגות. נותר לנו רק לחכות ולראות מה באמת תהיה איכות המודעות והקמפיינים באמצעות פיצ'ר שיחה זה, בוודאי בכל הקשור לכתיבת מודעות בעברית הניסיון בנתיים מוכיח שהתוצאות בעברית ירודות ביותר.
בנימה אישית, האם העתיד שלנו כמנהלי קמפיינים הוא להפוך למהנדסי פרומפטים? לצורך השוואה טייס אוטומטי קיים כבר מאז 1912, אך עדיין לאחר 100 שנה שהטכנולוגיה הזו מתפתחת ומתקדמת אף חברת תעופה לא פיטרה את הטייסים ואף אדם לא חושב לעלות על מטוס ללא טייס אנושי. האחריות היא שלנו, אסור לנו להשאיר את עתיד המקצוע רק ליכולת של ה-AI להשתפר וללמוד. עלינו לדעת לרתום את הטכנולוגיה ועדיין למצוא את הדרך להביא לידי ביטוי את היכולות האנושיות שלנו, את המקצועיות שלנו והניסיון שלנו כתמהיל חשוב להצלחת כל קמפיין. כך נוכל לשמר את המקצוע ולדאוג להצלחה אמיתית עבור הלקוחות שלנו.

 

יצירת נכסים אוטומטיים באמצעות AIautomatically created assets (ACA)

יצירת נכסים אוטומטיים כבר קיימת במערכת, אך עד עכשיו הם נוצרו ע"י מידע מדף הנחיתה ומודעות נוספות הקיימות בחשבון.

החידוש שגוגל הודיעו עליו הוא יצירת נכסים אוטומטיים המותאמים לשאילתות החיפוש רלוונטיות לעסק. המטרה של הנכסים הללו תהיה לשפר את המודעות הקיימות ולהתאים אותם יותר לשאילתת החיפוש ולהצעה של העסק כדי לייצר מודעות אפקטיביות יותר. כך שגוגל יוכלו לשנות ולהתאים את המודעות המוצגות כדי שיותאמו לכוונת הגולש. (אפשר להסתכל על זה כמו DKI המופעל עם AI)

אבל שוב צריך להיות מאוד זהירים לפני שנותנים ל- AI שליטה מלאה על נכסים וטקסטים, בעיקר לארגונים ומותגים המחוייבים לסטנדרטים מסוימים. ע"י מתן שליטה לאוטומציה מלאה לא תהיה למפרסמים שליטה על המסר שיוצג במודעות.

כרגע הפיצ'ר קיים ברמת בטא באנגלית בלבד, וכנראה יורחב בהמשך לשפות נוספות.

יצירת נכסים באמצעות AI לקמפיין פרפורמנס מקס

הקמפיין האוטומטי ביותר עד כה פרפורמנס מקס הופך להיות אוטומטי יותר ע"י יצירת נכסים באמצעות AI ישירות בממשק הקמת הקמפיין.

הכלי החדש ייצור נכסי טקסט ותמונות מתוך מידע אודות העסק ודף הנחיתה.
במהלך התהליך הבינה המלאכותית "תלמד את העסק" מתוך תשובות לשאלות כמו: מהו המוצר/שירות שלך?  מה מייחד את המוצר/שירות שלך? מהי האישיות של המותג שלך?  ומכאן הבינה המלאכותית תתחיל לרוץ ולייצר את הנכסים המותאמים לקמפיין פרפורמנס מקס.

כמו כן ה-AI ייצור מגוון תמונות בהתאם למידע שקיבל על העסק שניתן לדייק במהלך התהליך ולערוך התאמה אישית של התמונות.

יצירת תמונות מוצרים באמצעות Product Studio

באמצעות כלי ה-Product Studio ניתן יהיה לייצר תמונות מוצר איכותיות לתצוגה. כלי ה-AI יאפשר לערוך את תמונות המוצר כמו הורדת רקע, שינוי רקע, הוספת פריטים, לשפר איכות רזולוציה, לחדד תמונה ועוד.

הכלי החדש יאפשר לייצר תמונות מוצר ייחודיות ואיכותיות ללא צלם או סט צילום, ללא סטודיו, ללא מעצב גרפי. רק באמצעות הפרומטס הנכון ה-AI ייצור, ישפר ויערוך את תמונת המוצר.

Product Studio

הכלי יהיה זמין בהמשך השנה באמצעות גוגל מרצ'נט החדש בשפה האנגלית בארה"ב.

 

מרצ'נט סנטר חדש – Merchant Center Next

 

שינוי ממשק מבחינת מראה ותפקוד של גוגל מרצ'נט סנטר כך שיאפשר התחברות והפעלה קלה יותר למשתמש. לדוגמה העלאת מוצרים ישירות מאתר האיקומרס בלי התעסקות עם פיד מוצרים.

בנוסף מרצ'נט סנטר יכלול תובנות ונתונים רבים יותר ויאפשר מעקב מלאי קל יותר.

מרצ'נט סנטר החדש כבר זמין לחלק קטן מהמשתמשים והוא צפוי להחליף את הממשק הנוכחי עד סוף שנת 2024.

 

2 קמפיינים חדשים יתווספו לגוגל אדס

 

Video View Campaignsקמפיין שמטרתו מיקסום צפיות ביוטיוב על בסיס עלות לצפייה. הקמפיין מבוסס AI משלב סוגי מודעות שונים כמו מודעות דילוג in-stream ומודעות שורטס וניצול מקסימלי של התקציב ומיקסום תוצאות.

גירסת הבטא של קמפיין זה תחל גלובלית בחודש הבא.

Demand gen campaigns קמפיין מבוסס AI שמטרתו ליצור מעורבות ופעולה בקרב צרכני תוכן ברשתות, יוטיוב, דיסקברי וג'ימייל. באמצעות נכסים וויזואליים יותר של סרטונים ותמונות. הקמפיין יאפשר גם יצירת קהלי Lookalike.

 

פיצ'רים נוספים

 

הגבלת התאמה רחבה – שיפור להתאמה רחבה כדי לשפר הופעה של מונחי חיפושים רלוונטיים יותר.

יעדים חדשים לקמפיין פרפורמנס מקס – הגעה לקהלים חדשים שצפויים לספק ערך גבוה יותר לאורך זמן (high lifetime value) או הגעה לקהלים לשיווק מחדש מאפשר לבצע אופטימיזציה ע"י הצעת מחיר גבוהה יותר עבור קהלים אלה.

AI וסמארט בידינג – שילוב של large language models (LLMs) לפי גוגל יאפשר הבנה טובה יותר של כוונת המשתמש והתאמת בידינג טובה יותר למונחי חיפוש חדשים.

בניית קהלים מ- GA4 ישירות בגוגל אדס – יאפשר בניית קמפיינים בצורה מהירה ומציאת קהלים באמצעות AI בעלי סיכוי גבוה יותר לרכישה.

תובנות נוספות לפרפורמנס מקס – דוח מונחי חיפוש מחודש יאפשר הבנה טובה יותר איך הקמפיין מגיב לשינויים ולבצע התאמות טובות יותר לקמפיין פרפורמנס מקס. גוגל מבטיחים שקיפות רבה יותר לקמפיין פקפורמנס מקס ומידע רב יותר על אופן תפקוד הנכסים בקמפיין.

קטגוריות מובילות למודעות חיפוש רספונסיביות RSA – הפיצ'ר יאפשר הבנה של הקטגוריות המובילות ברמת המודעות. לפי גוגל תהיה אפשרות לקבל מידע רב יותר על השאלה מה מביא לתוצאות ואפשרות למטב מודעות בצורה טובה יותר.

 

לסיכום

 

Google Marketing Live 2023 נתן את יריית הפתיחה לטרנספורמציה של עתיד השיווק הדיגיטלי והפרסום בכלל. אפשר להניח שלולא התחרות מול בינג החדש גוגל הייתה פחות מתאמצת לייצר שינויים כל כך חדים בממשק החיפוש. אבל חוקי ההישרדות מחייבים אותה לבצע שינויים מהותיים. גוגל הציגה סוללה של שינויים מרחיקי לכת החל משינוי דף תוצאות החיפוש ועד יצירת כלי AI רבי עוצמה ליצירת קמפיינים אוטומטיים. ואולי כדי להרגיע אותנו הם שיווקו את המשפט: "אתם לא מתחרים ב- AI אתם מתחרים במשווקים אחרים שמשתמשים ב-AI".  בעודנו דוהרים לתוך עידן שיווק המונע באמצעות AI שאפילו לגוגל לא ברור עדיין כיצד תושפע מהם המערכת, אנחנו יכולים לצפות לשינוי דרמטי של תעשיית הפרסום ולהרבה אתגרים חדשים.

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: