Google Marketing Live 2024 הוא המשך ישיר להכרזות והחידושים שקיבלנו שנה שעברה, אז גוגל חשפה את החזון השאפתני שלה לעתיד השיווק הדיגיטלי, המונע על ידי בינה מלאכותית. ממודעות ממומנות בתוצאות AI ועד שופינג ביוטיוב, גוגל מוסיפה טכנולוגיית AI בכל המוצרים שלה. במאמר זה נסקור את כל החידושים המרכזיים, ננתח את השפעתם על עולם השיווק ונצייד אותך בכלים להתכונן לעידן החדש.
Google Marketing Live 2024 הוא המשך ישיר להכרזות והחידושים שקיבלנו שנה שעברה, אז גוגל חשפה את החזון השאפתני שלה לעתיד השיווק הדיגיטלי, המונע על ידי בינה מלאכותית. ממודעות ממומנות בתוצאות AI ועד שופינג ביוטיוב, גוגל מוסיפה טכנולוגיית AI בכל המוצרים שלה. במאמר זה נסקור את כל החידושים המרכזיים, ננתח את השפעתם על עולם השיווק ונצייד אותך בכלים להתכונן לעידן החדש.
האירוע השנתי המסורתי, גוגל מרקטינג לייב 2024 – Google Marketing Live בו אנחנו המשווקים מקבלים הצצה לחידושים וההפתעות (הטובות והפחות) שגוגל מתכננת לנו לשנה הקרובה המשיך את הכיוון שגוגל התחילו בשנה שעברה.
כמובן לא ציפנו לשמוע משהו שלא קשור ב-AI אבל בכל זאת קיווינו.
אפשר לסכם שכל ההכרזות, החידושים והשינויים קשורים ב-AI
האירוע היה גדוש בחידושי AI בתחום הקראיטיב, תוכן, עריכת וידאו, פורמטים חדשים של מודעות וכמובן גם פרפורמנס מקס.
נתחיל בתשובה לשאלה הבוערת ביותר: איך מודעות ממומנות ישתלבו בתוצאות ה-AI בחיפוש?
גוגל בוחנת שילוב תוצאות ממומנות בתשובות ה- AI Overviews
בהמשך לשינוי שצפוי כבר להתחיל בארה"ב במנוע החיפוש עליו הכריזו גוגל בשבוע שעבר בכנס המפתחים גוגל IO, גוגל מתכוונים לשלב בתשובות ה-AI גם מודעות ממומנות.
כמו כל השינוי במנוע החיפוש גם שילוב המודעות הוא עדיין ניסוי ונראה שגם לגוגל עדיין לא ברור בוודאות איך זה יראה.
באירוע הוצגו דוגמאות בהם המודעות הממומנות יופיעו מעל או מתחת לריבוע ה- AI Overviews. עם סימון "ממומן" כמובן. בנוסף התוצאות הממומנות יותאמו גם לשאילתת החיפוש אבל גם לתשובות ה- AI.
נראה שגוגל הולכת על חבל דק כיוון שמוצרי ה-AI הם עדיין שטח חדש ולעיתים מאיים. גוגל צריכה לנווט בין הצורך שלה לשמר את המודעות הממונות, שהם המוצר הריווחי ביותר שלה לבין הצורך לשמור על מקצועיות ואמינות של גוגל במתן תשובות ה-AI במנוע החיפוש.
אז כמו כל השינויים האחרונים שגוגל הציגה וצפויים להגיע למנוע החיפוש נצטרך לחכות ולראות מה בדיוק יהיה.
שדרוגי AI בקמפיין פרפורמנס מקס ומודעות שופינג
כלי AI ליצירת נכסים
גוגל הציגה כלי AI חדשים ליצירת נכסים בקמפיין פרפורמנס מקס במהלך יצירת הקמפיין.
כלים חדשים שיאפשרו יצירת נכסים בהתאם לברנד קיט: הצבעים והפונטים כדי לייצר נכסים שמתקשרים טוב יותר את המותג.
יצירת תמונות ועריכה כמו הוספת רקע, חפצים, שינוי גודל ועוד באמצעות AI גנרטיבי.
שיפורי AI בגוגל Product Studio
עריכת תמונות מוצר משפורת משולבת עם אופי והעיצוב של המותג. בכלי נוספה אפשרות לתת ל- AI תמונות רפרנס ליצירת העיצוב הסופי ואפשרות ליצירת תנועה ווידאו מתמונות סטילס.
יותר שקיפות
בנוסף בגוגל מבטיחים להוסיף ממש בקרוב דוחות נוספים לקמפיין פרפורמנס מקס ויותר מידע על אופן הצגת המודעות של פ.מקס כולל דוחות ברמת קבוצת הנכסים.
יעד חדש לקמפיין שופינג ו-פ.מקס: אופטימיזציה של רווחים
מעכשיו יהיה ניתן להשתמש בהצעות מחיר חכמות כדי למקסם את הרווח בעזרת נתונים מההמרות ברמת עגלת הקניות או מנתוני עלות המוצרים. ניתן יהיה לעבור בין הצעות המחיר של יעדי הכנסות ורווח מבלי להפריע לביצועים.
מבצעי נאמנות
ניתן יהיה להציג במודעות השופינג מבצעים מיוחדים לחברי מועדון הצעות אקסקלוסיביות או הצעות מיוחדות.
מודעות שופינג ב- Google Lens
מודעות שופינג ללא מילים. מודעות מוצרים יוצגו בגוגל לנס עבור חיפושים של תמונות.
מודעות שופינג 3D
שימוש בטכנולוגיית 3D תאפשר להציג תמונות 360 מעלות של מוצרים. אפשרות זו תתחיל כרגע רק עבור נעליים. מודעות אלו מבטיחות חווית קנייה חדשה עבור הגולשים כבר בשלב המודעה.
מודעות שופינג Virtual Try-On (VTO)
מודעות אופנה חדשות יאפשרו לגולשים לראות איך הבגד נראה על אנשים אמיתיים ובמידות שונות. מודעות יוצגו בשלב ראשון עבור חולצות.
פרופיל מותג בתוצאות החיפוש
לפי נתוני גוגל יותר מ-40% מחיפושי הרכישה כוללים שם מותג או קמעונאים. עובדה זו מלמדת שהקונים מסתמכים במידה רבה על מוניטין המותג ועל תמונות בעת ביצוע רכישה. לכן גוגל משיקה שימוש נוסף בבינה מלאכותית ליצירת "פרופיל מותג" חזותי בחיפוש שידגיש מידע מרכזי על המוכר.
הפרופילים יציגו תמונות מותג, סרטונים, ביקורות לקוחות, מבצעים ומדיניות משלוחים מידע שיילקח מ – Google Merchant Center ומנתוני גרף השופינג של גוגל. מודעות השופינג ימשיכו להופיע לצד פרופילי המותג החדשים.
פורמטים חדשים למודעות ביוטיוב, בקמפיין Demand Gen דיסקובר וג'ימייל
גוגל הציגה אפשרויות חדשות לפורמטים של מודעות שיהיו סוחפות יותר מבחינה חזותית כדי להגדיל את הביקוש וההמרות של הצרכנים בנכסים שלה ביוטיוב, דיסקבר וג'ימייל.
העדכונים העיקריים כוללים:
- הרחבה של מודעות וידאו בקמפיין Demand Gen
- השקת פורמטים חדשים של מודעות YouTube Shorts כמו סרטונים אנכיים, מדבקות ומודעות תמונה מונפשות שנוצרות באופן אוטומטי.
- שיפור קהל lookalike בקמפיין Demand Gen על ידי הורדת סף הדרוש מ- 1000 משתמשים ל- 100 בלבד. שינוי שיאפשר יותר גמישות וליותר מפרסמים להשתמש בסגמנט זה.
- לקנות תוך כדי צפייה ביוטיוב – תוכנית השותפים של Youtube תאפשר לגולשים לרכוש בזמן שהם צופים בסרטוני יוטיוב. יוצרי יוטיוב מאומתים יוכלו לתייג מוצרים בסרטונים, בסרטוני השורטס ובסרטוני הלייבים שלהם. גוגל יוצרת שיתוף פעולה עם Shopify כדי להרחיב את תוכנית השותפים.
בקרוב מוכרים יוכלו לחבר את קטלוג המוצרים שלהם לתוכנית השותפים של YouTube Shopping Affiliate, כך הם יוכלו למכור מוצרים ישירות מהסרטונים ובנוסף לקבל תובנות מפורטות על אילו יוצרים וסוגי תוכן הניעו למכירות.
גוגל מתנסה בהרחבת מודעות מבוססות AI בתוצאות החיפוש והתאמת מוצר ללקוח לפני ביצוע הרכישה
גוגל מנסה לבצע התאמות ללקוח לפני רכישה, עבור רכישות מורכבות, של מוצרים הדורשים התאמה אישית של המוצר.
עבור חיפושים מסוימים גוגל תציג לגולש מיני דף נחיתה מונחה AI אסיסטנט. בו הגולש יוכל לספק מידע עבור הדרישות שלו למוצר ולפי התשובות של הגולש גוגל תתאים את המוצר לרכישה באתר החנות.
לדוגמה עבור חיפוש "צבע לקיר"
גוגל תציג לגולש אפשרות לשתף תמונות של הבית והקירות לצביעה ומידע על הדרישות שלו. המערכת תנתח את המידע ותזהה את סוג הצבע הדרוש אם יש בעיות איטום לחות או עובש ולפי מידע זה תציג לגולש את הצבע המתאים עבורו.
מנהל נתוני מודעות לאיחוד מקורות מידע של צד ראשון first-party data
Ads Data Manager שהיה עד כה בשלב בטא כעת יהיה זמין באופן נרחב לכל המפרסמים.
יכולות עיקריות כוללות:
- שילוב מקורות נתונים מקוונים ולא מקוונים
- ניתוח תובנות קהל
- יצירת רשימות קהלים לפילוח
- מדידת ביצועי קמפיין
מנהל נתוני המודעות – כלי Ads Data Manager יאפשר לעסקים לאחד מקורות נתונים נפרדים של צד ראשון (המרות, רשימות דוא"ל, סקרים) למרכז ניתוח מאוחד אחד. למרות שעדיין גוגל לא הוציאה לגמרי את השימוש בקוקיז ונתוני צד שלישי משווקים צריכים להתחיל לשלוט בתהליך איחוד נתוני צד ראשון ושימוש בנתונים אלה. ייתכן ועדכון מנהל נתוני המודעות יהיה הדרך לאפשר למפרסמים להתחיל להתמודד עם העדכון העתידי.
ככל שהבינה המלאכותית הופכת לחלק אינטגרלי יותר ממוצרי הפרסום בגוגל מבינים שאיכות והיקף הנתונים יהיו חיוניים למיטוב קמפיינים מותאמים אישית ושיפור ביצועים.
הוספת ציון AI Essentials לממשק גוגל אדס
בדומה לציון האופטימיזציה והמלצות לשיפור, גוגל משיקה ציון חדש והמלצות AI מותאמות אישית עבור העסק שיהיה ניתן ליישם במהירות בתוך הממשק.
בנוסף גוגל הכינו עבור המשווקים מאין צ'ק ליסט מתוחכם לשיפור המוכנות והטמעה של מוצרים מונחי AI בעסק ובמוצרי הפרסום של גוגל.
Accelerate עם גוגל, הוא כמו One Stop Shop הכולל את המשאבים שצריך לעידן הבינה המלאכותית.
לסיכום
היום, שנה לאחר שעידן ה-AI החל וגוגל התחילו להטמיע את מוצרי ה-AI שלהם בגוגל אדס, אנחנו כבר פחות שואלים את עצמינו מה זה AI, אלא יותר שואלים מה אפשר לעשות עם AI? ואיך AI יכול לעזור לי לשפר את הביצועים?
גוגל מציגים את המטרה העיקרית שלהם בפיתוח עוד מוצרי AI כרצון לעזור ולשפר אותנו המשווקים, הצרכנים ובעלי העסקים. גוגל מדגישה את המחויבות שלה לייצר מוצרי AI בטוחים יותר ובצורה אחראית ביותר.
הדוברים בכנס GML עלו אחד אחרי השני בהתלהבות אדירה וסיפרו על חידושי ה-AI כמו ילד שנכנס בפעם הראשונה לחנות צעצועים.
הדוברים המשיכו להחמיא לעצמם שפיתוחי ה-AI שהוצגו בשנה שעברה גרמו להתלהבות בקרב משווקים ומפרסמים והייתה דרישה להמשיך ולהטמיע את היכולות בכל מוצרי גוגל.
גוגל הציגה נתונים שמראים כי השימוש הניסיוני במסגרת מעבדות גוגל בתשובות AI במנוע החיפוש (SGE) גרם לשימוש גובר במנוע החיפוש ועלייה בשביעות הרצון של המשתמשים מהתוצאות שהוצגו ויצרו הקלקות איכותיות יותר שהובילו לעלייה בזמן השהייה באתר.
בכנס הוצגו 4 דרכים בהם AI גנרטיבי עשוי להועיל לבעלי העסקים נקודות אלה מצביעות על הכיוון אליו אנחנו צועדים. מה אנחנו צריכים ללמוד כמשווקים ואיך עולם השיווק הדיגיטלי עומד להראות.
- החיפוש המדויק למה שאתם צריכים- ב-5 החודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית של חיפושים הכוללים 5 מילים או יותר. החיפוש היום הוא של משפטים מורכבים יותר שמאפשרים ל- AI להביא תוצאות מדויקות יותר לצורכי הגולש.
- חיפוש מורכב הופך לפשוט יותר – בקרוב גוגל תייצר תשובות לחיפושים מורכבים כך שחיפוש אחד עבור נושא מורכב הדורש מחקר ותכנון ייצר דף תשובות מותאם הנותן מענה לכל השלבים. ה-AI יסכם את כל שלבי החיפוש העתידיים ויביא את כל הפרטים בחיפוש אחד ראשוני.
- חיפוש ללא מילים – חיפוש בעזרת המצלמה בעזרת תמונות או סרטונים. לדוגמה חיפושים ויזואלי בפרוייקט אסטרה. החיפוש החדשני הזה מייתר את מילות החיפוש וכוונת גולש. הכוח שהיה קודם למילה יעבור לתמונה.
- חיפוש מעבר לתשובות – חיפושים שמאפשרים לגולש לחקור ולגלות תחומים ורעיונות חדשים. בחיפושים מסוג זה ה-AI ייצור דף מיוחד מותאם לכל גולש שישלב מגמות, רעיונות, תוכן, סרטונים ועוד אפשרויות שייתנו לגולשים השראה. וגם אפשרויות חדשות לחשוף עסקים ללקוחות חדשים.
אהבת = שיתפת
הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?
ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.
הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.
אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:
כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: