fbpx

מדריך פרקטי למנהלי קמפיינים שיכין אתכם לראיון העבודה הנחשק

בדיוק חיפשת בגוגל דרוש מנהל קמפיינים או שחיפשת את העבודה הראשונה שלך כ-PPC ג׳וניור דרך קבוצות בפייסבוק, לינקדין וכו… רק לפני התחלת החיפושים ושליחת קורות החיים בין אם רק נכנסת לתחום או שיש לך ניסיון, אני רוצה להציע לך לעבור תחילה על מדריך קצר שהכנתי שיעזור לך להתכונן לראיונות העבודה שיקרו באופק.

למי המדריך מתאים?

  1. לכל מי שמחפש בזמן זה דרוש מנהל קמפיינים בגוגל או בכל מקום אחר.
  2. מנהלי PPC שמחפשים עבודה בחברות מקומיות ובינלאומיות.
  3. גו׳ניורים בתחום שמחפשים את מקום העבודה הראשון שלהם.

 

התכוננו מראש: 

בדיוק התחלתם לחפש בגוגל דרוש מנהל קמפיינים או כל ווריאציה אחרת של חיפוש ונתקלתם במספר משרות איכותיות שהחלטתם לשלוח להם קורות חיים.
 
המגייס חוזר אליכם לאחר שהתרשם מקורות החיים שלכם ומבקש להזמין אתכם לראיון עבודה.
אתם בהתרגשות שיא, סיפרתם לכל העולם ואשתו, גיהצתם את החולצה המושלמת, הגעתם לראיון העבודה וחשכו עיניכם.
 
המראיין מתקיל אתכם בשאלות טכניות וכלליות, מבקש מכם להגיע למבחן פסיכוטכני למנהלי קמפיינים,בודק מולכם האם עברתם את ההסמכות של גוגל אדס ל-2021, שולח לכם מבחן אקסל בשביל לבדוק את הכישורים שלכם כאנשי PPC וזה לא בדיוק מה שתיכננתם שיקרה.
 
לכן, בפעם הבאה שיזמינו אתכם לראיון עבודה, תגיעו מוכנים.

המדריך למחפשי עבודה בתחום

 
שלבי הכנה:
  1. ראשית כל התחילו באיתור אנשי מפתח בלפחות 3 משרדי פרסום או דיגיטל שאליהם הייתם רוצים להתקבל

  2. פרטו בצורה ישירה ומנומסת דרך מייל מסודר או הודעה בלינקדין או מכתב מקדים בצירוף קורות החיים שלכם מהי סוג המשרה אליה הייתם רוצים להתקבל. למשל:
    ״יעל היקרה הבנתי שאתם מחפשים מנהל קמפיינים ואשמח להציע מועמדותי״

  3. היצמדו לעובדות ותהיו ספציפייםלאחר שסיימתם את שלב 2 תארו בצורה תמציתית את הכישורים העיקריים שלכם. הימנעו מנרקסיסיזם מופשט כגון: ״שאפתנות ומסוגלות לעמוד בכל אתגר העומד בפניי״ (רלוונטי גם לקורות החיים שלכם)

  4. ישירות, וטבעיות הם המפתחאתם כותבים לבנאדם אחר לא לגוף מוסדי, מדובר פה על איש לרעו. תכתבו בצורה עניינית מנומסת ולא בצורה מתנשאת או נוקשה.

  5. הציעו את הצעד הבא במייל או בהודעה המקדימה – סיימו את ההודעה בהצהרה ישירה כיצד אתם מעוניינים להתקדם והימנעו מניסוחים כגון: אני מודה לך שהקדשת את הזמן לקרוא את ההודעה או אשמח לשמוע ממכם בהמשך או מצפה ומקווה לשמוע ממכם בקרוב. פשוט הימנעו מכך, מהסיבה שמה שאתם עושים זה להטיל את האופן בו יקבע הצעד הבא על הכתפיים של המגייס או המעסיק הפוטנציאלי שלכם שמספיק יש לו על הראש גם ככה. אז במקום להטיל עליו עבודה למען האינטרס האישי שלכם עשו זאת בנוסח הבא: אתקשר או אשלח הודעה נוספת ביום רביעי הקרוב לברר אם ברצונכם לראיין אותי, אני חופשי להתראיין בין השעות 9 עד 2 בכל ימות השבוע, מתי יהיה נוח? תהיו היוזמים של הצעד הבא, זה גם מעיד הרבה על אופי.

בשלב זה הייתי ממליץ לך לקרוא את המאמר שפירסמתי על כתיבה שיווקית על מנת לחדד את יכולות הכתיבה שלך, ויותר מכך ללמוד כיצד להעביר בצורה מתומצתת ושיווקית מי את או אתה בדרך שתגרום למראיינים להסתקרן לגביך. המאמר מחכה לך >> כאן

קיבלתם זימון לראיון עבודה?

1)הכירו את החברה אליה אתם מתראיינים והבינו את התפקיד עד כמה שניתן:
מי החברה, מה עושים, מתי הוקמה, פרויקטים שהם עשו וכו)
 
2) תכינו את עצמכם לענות לשאלות בתחום שלכם (מצ"ב שאלות בהמשך לפי תחום)
 
3) בחלק מהחברות יבקשו מכם לעבור מבחן פסיכוטכני מול מחשב. מבחן פסיכוטכני כולל בתוכו את הנושאים הבאים:
  • צורות
  • מתמטיקה
  • בעיות
  • הסקה מתרשים
  • אנגלית
  • סדרות
  • הסקה מגרפים
 

קישורים ללמידה למבחנים פסיכוטכנים באנגלית

במידה ותרצו, מכון נועם גם יעזור לכם להתכונן למבחנים הללו 
 

שאלות למנהלי קמפיינים בראיון עבודה

שאלות אפשריות בראיונות עבודה למנהלי קמפיינים בגוגל אדס, פייסבוק וכו…

  1. מה המנהל שלך היה אומר עליך?
  2. מה החולשות שלך לפי תפקידך האחרון?
  3. מה הכישלון הכי גדול שלך?
  4. בזכות אילו תכונות הצלחת בתפקידים שעשית?
  5. אילו תכונות היית רוצה שיהיו לחברי הצוות שלך?
  6. ניסיון ספציפי ודוגמאות מהשטח של דברים שעשית
  7. האם אתה קל לניהול?
  8. מדוע לנו לבחור דווקא בך?
  9. האם יצא לך לעבוד בלחץ?
  10. למה למדת את מה שלמדת?
  11. האם יצא לך לפשל בעבודה ומה עשית עם זה?
  12. מה המנהל שלך בעבודה יאמר אם ישאלו אותו עליך?
  13. פרסומות שאהבת במיוחד ולמה?
 

שאלות טכניות בראיון עבודה למנהל/ת PPC:

  1. כיצד נראה מבנה חשבון תקין ברשת החיפוש?
  2. כיצד הכי נכון לחלק את קבוצות המודעות בחשבון?
  3. האם אתה מפריד בין סוגי התאמה השונים?
  4. מה לדעתך דרוש ממנהל קמפיינים?
  5. באיזה שלב מומלץ להתחיל לבצע אופטימיזציה בחשבון?
  6. כמה מודעות מומלץ לשלב בכל קבוצת מודעות?
  7. אילו מדדים הכי חשובים לך להצלחת הפעילות?
  8. איזו אופטימיזציה ניתן לעשות לציון האיכות?
  9. כיצד המדד של נתח חשיפות עוזר לך בפעילות?
  10. באיזו דרך אתה מבצע מחקר מילים?
  11. מהם האלמנטים הכי חשובים להצלחת קמפיין ppc?
  12. מהם 5 האיכויות הכי חשובות למנהל ppc שיש לך?
  13. מהו ההבדל בין חשיפות ל׳הגעה׳ בפייס? reach vs impressions
 
באתר הזה יש שאלות ותשובות בתחום ה-PPC שיכולים לשאול
 
אתר נוסף עם שאלות ותשובות
 
אתר נוסף שאלות מתקדמות

הכנה למבחני כניסה למשרדי דיגיטל וחברות באקסל

מבחן אקסל - דרושים מנהלי קמפיינים

 

בחלק ממקומות העבודה יבקשו מכם לעבור מבחן אקסל בבית
שתצטרכו לענות עליו
תוך 48 שעות פלוס מינוס.
 
מבחני האקסל מורכבים מדאטה שתקבלו ושתצטרכו לנתח.
 
לפעמים הדאטה שתקבלו תכיל
הרבה מאוד נתונים מהפעילות בחשבון שלכם
ולפעמים הדאטה שתקבלו תהיה מאוד ממוקדת,
לדוגמא: תקבלו אך ורק דאטה של מילות מפתח.
 
דוגמא נוספת: דאטה שתכיל נתונים של מאות קמפיינים
עם מדדים כגון: חשיפות, קליקים, המרות, קריאייטיב)
 
שאלות שיכולים לשאול אתכם במבחנים האלו:
 
1) חשבו את ההחזר על ההשקעה לכל קמפיין (ROI + ROAS).
2) חשבו את העלות ששילמתם בפועל לכל 1000 הופעות.
3) הציגו את 10 הקמפיינים הכי רווחיים.
4) הדגישו קמפיינים שמכילים בתוכם מילים מסוימות.
5) החליטו איזה קריאייטיב מניב את ההכנסות הכי גבוהות.
6) חשבו על העלות הממוצעת לליד.
7) חשבו את אחוז ההמרה הממוצע.
8) הציגו את 5 הקמפיינים עם ההחזר להשקעה הכי גבוה.
9) הציגו כמה כסף יצא על מילות מפתח שלא הניבו המרות בכלל.
10) הציגו את 5 מילות המפתח עם ההחזרה להשקעה הכי גבוה.
דרוש מנהל קמפיינים - מבחני כניסה באקסל

דוגמא לשאלה שיכולים לשאול אתכם במבחני כניסה

יש לנו לקוח שמנהל מרפאת אסטתיקה דנטלית בדגש על ציפויי שיניים ״חיוך הוליוודי״

  • הוצאה חודשית ברשת החיפוש – 7,000 שקלים
  • עלות לקליק – 10 שקלים
  • אחוזי הסגירה של לקוח כזה בטלפון או בפגישה הם 25%
  • כל לקוח שהוא סוגר מכניס לו בממוצע 10,000 שקלים.
  1. חשבו כמה לידים תוכלו להביא לו בחודש אם אחוז ההמרה שלכם הוא 8%
  2. חשבו כמה כסף הוא יוכל להכניס בסוף החודש מהלידים שנסגרו
  3. חשבו כמה עולה לכם כל ליד כזה
  4. חשבו האם הפרסום ללקוח הזה משתלם או לא

תשובות:

תחילה נצטרך להבין כמה קליקים הקמפיין הזה מקבל מידי חודש על מנת שנוכל להתקדם.
נחלק את התקציב החודשי בעלות לקליק כדי להגיע למספר ההקלקות.

7,000/10 = 700 קליקים

כעת נוכל לענות על שאר השאלות:

  1. כמות ההקלקות כפול 0.08 = כמות הלידים (56 לידים)
  2. כמות הלידים כפול 0.25 (25%) = לידים שביצעו רכישה (14 רוכשים)
    14 רוכשים כפול 10,000 = 140,000
  3. הסכום שהוצאתי בפועל לחלק למספר הלידים שקיבלתי = עלות לליד
    7,000 לחלק ל-56 = 125 שקלים לליד.
  4. הפרסום בהחלט משתלם. הלקוח מכניס סכום הרבה יותר גבוה ממה שהוא מוציא.
  • כדי לחשב החזר על השקעה באחוזים אנו נבצע את פעולת החישוב הבאה:
    (הכנסות – הוצאות) / הוצאות = החזר על השקעה באחוזים.
    (140,000 – 7,000) / 7,000 כפול 100 = 1,900%

     

    כמה כסף אני מכניס על כל שקל שאני מוציא?
    הכנסות / הוצאות = כמה כסף אני מכניס על כל שקל שאני מוציא
    14000/7000 = 20 שקלים

עכשיו לאחר שקראת את המדריך הגיע הזמן להיכנס לגוגל לחפש דרוש מנהל קמפיינים, או להיכנס ללינקדין, פייסבוק וכו.. ולהשיג את העבודה הנחשקת!

 
בהצלחה.

אהבת = שיתפת

שתף
צייץ
שתף

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום:

הרשמה לניוזלטר