fbpx

מדריך מלא לגדלי מודעות לקידום ממומן בגוגל

liav azran - ליאב אזרן

בעולם הקידום הממומן, הבנה מעמיקה של גדלי מודעות ומפרטים טכניים היא קריטית להצלחת קמפיינים לקידום אתרים בגוגל אדס. במדריך זה עשינו ניסיון כן ואמיתי לרכז את כל המידע העדכני על מידות ופורמטים נדרשים לכל סוגי הקמפיינים. כאן תמצאו מידע מקיף על מודעות רספונסיביות, באנרים סטטיים, נכסי תמונה וטקסט, וכן טיפים מעשיים לקידום ממומן בגוגל.

בעולם הקידום הממומן, הבנה מעמיקה של גדלי מודעות ומפרטים טכניים היא קריטית להצלחת קמפיינים לקידום אתרים בגוגל אדס. במדריך זה עשינו ניסיון כן ואמיתי לרכז את כל המידע העדכני על מידות ופורמטים נדרשים לכל סוגי הקמפיינים. כאן תמצאו מידע מקיף על מודעות רספונסיביות, באנרים סטטיים, נכסי תמונה וטקסט, וכן טיפים מעשיים לקידום ממומן בגוגל.

פרסום בגוגל אדס פלטפורמת קידום ממומן מובילה

בעולם הדינמי של קידום אתרים ושיווק דיגיטלי, אנחנו מרגישים כל הזמן איך המגמות משתנות והמערכות מתפתחות תוך כדי תנועה. פלטפורמת הפרסום הממומן של גוגל (Google Ads) ממשיכה להיות כוח פרסום משמעותי ומוביל. קידום אתרים בגוגל מחבר עסקים עם קהלי היעד שלהם ברחבי הרשת הדיגיטלית. מחקר שנערך לאחרונה על ידי eMarketer גילה כי גוגל מחזיקה בנתח הגדול ביותר של שוק המודעות הדיגיטליות בארה"ב, עם כמעט 30% מהוצאות פרסום הדיגיטליות בשנת 2024.
ככל שפלטפורמת קידום האתרים גוגל אדס מתפתחת ומשתכללת, מעקב אחר השינויים והדרישות ביצירת מודעות הופך למאתגר יותר ויותר. הבנה מעמיקה של גדלי המודעות והמפרטים השונים היא קריטית ליצירת קמפיינים אפקטיביים שנראים מעולה בכל פלטפורמה ומובילים לתוצאות. כדי למנף ביעילות את העוצמה של גוגל אדס לעסק שלכם, דאגנו לכם למדריך מקיף שיצייד אתכם בכל הידע הדרוש ליצירת מודעות מעוררות עניין ואפקטיביות מקמפיין חיפוש ועד קמפיין פרפורמנס מקס.

סוגי קמפיינים ב-Google Ads

בגוגל אדס כיום יש מגוון קמפיינים לקידום ממומן, שכל אחד מהם מותאם למטרה שיווקית ספציפית. זה לא המקום הפעם לפרט על סוגי הקמפיינים (אולי זה רעיון טוב למאמר הבא) במאמר זה נזכיר את הקמפיינים העיקריים והנפוצים ביותר לקידום ממומן:

  • קמפיין ברשת החיפוש: המודעות המוכרות ביותר והשימושיות ביותר הן מודעות מבוססות טקסט שמופיעות בדפי תוצאות החיפוש של גוגל כאשר גולשים מחפשים מונחים הקשורים למילות המפתח שנבחרו לקמפיין. מודעות חיפוש יעילות מאוד ביצירת תנועה איכותית לאתר שלכם ולטירגוט גולשים המחפשים מידע או פתרונות באופן פעיל.

  • קמפיין ברשת המדיה: מודעות באנרים ברשת המדיה של גוגל – GDN (Google Display Network) אלו מודעות ויזואליות מושכות תשומת לב שאנחנו רגילים לראות באתרים, באפליקציות ובנכסי גוגל כמו YouTube ו-Gmail. מודעות דיספליי מגיעות לקהל רחב ברחבי רשת האינטרנט. קמפיין זה אידיאלי לבניית מודעות למותג וחשיפה רחבה ללקוחות פוטנציאליים בזמן שהם גולשים באתרי אינטרנט.

  • קמפיין וידאו: מודעות אלה מוצגות בעיקר ביוטיוב-YouTube, ויכולות להופיע לפני, במהלך או אחרי סרטונים. שימו לב מודעות אלו יכולות להיות מוצגות גם באתרים ובאפליקציות של שותפי הווידאו של גוגל. קמפיין וידאו מאוד מומלץ כאשר אתם רוצים לספר את הסיפור של העסק שלכם או להציג הדגמות של מוצרים. קמפיין וידאו טוב, גורם למעורבות של הגולשים עם תוכן חזותי ודינמי של המסר שאתם מעוניינים להעביר.

  • קמפיין שופינג: קמפיינים אלה מציגים את המוצרים שלכם ישירות בדפי תוצאות החיפוש ובכרטיסיית הקניות של גוגל. (מודעות אלו הם מודעות תמונה ושם המוצר שלכם שמופיעות בראש תוצאות החיפוש). הן מאפשרות ללקוחות פוטנציאליים לבדוק ולהשוות בקלות בין המוצרים השונים. קמפיין שופינג יעיל מאוד ביצירת המרות רכישה באתרי איקומרס.

  • קמפיין מיקסום המרות או הקמפיין המוכר בשם Performance Max: קמפיין הדגל החדש של גוגל כבר לא כל כך חדש הוא נולד בשנת 2021 ומאז גוגל מקדמת אותו חזק במיוחד. זהו הקמפיין האוטומטי ביותר של גוגל והוא משלב את כל ערוצי הפרסום של גוגל, כולל חיפוש, דיספליי, YouTube, Discover, Gmail ומפות. הקמפיינים מיועדים למיקסום תוצאות תוך שימוש במה שקראנו לו פעם למידת מכונה והיום AI לצורך אופטימיזציה.

  • קמפיין Demand Gen: קמפיין חדש יחסית בגוגל אדס והוא שדרוג של קמפיין דיסקברי. קמפיין זה משלב נכסי תמונות טקסט וסרטונים. המודעות בקמפיין זה מוצגות
    בפלטפורמות Discover, YouTube, YouTube Shorts ו Gmail- הקמפיין מתמקד בהגדלת החשיפה בשלבים מוקדמים יותר במסע הרכישה ומתמקדת בהגברת מודעות למותג.

מודעות טקסט לקמפיין חיפוש

מודעות טקסט רספונסיביות הן מודעות ברירת המחדל בקמפיין לרשת החיפוש. הקמפיין העיקרי בפרסום ממומן בגוגל אדס. המציג מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל.
הבינה המלאכותית של גוגל יוצרת שילובים שונים באופן דינמי ומציגה מודעות שונות למשתמשים שונים

מפרט מודעות טקסט רספונסיביות לקמפיין חיפוש

  • כותרות: עד 30 תווים לכל כותרת (עד 15 כותרות)
  • תיאורים: עד 90 תווים לכל תיאור (עד 4 תיאורים)
  • חובה לספק לפחות 3 כותרות ו 2 תיאורים.


כאן תמצאו את כל מה שצריך לדעת על על כתיבת מודעות טקסט אפקטיביות

מפרט תוספי מודעות (Ad Assets) 

נכסי מודעות (לשעבר תוספי מודעה) מאפשרים להוסיף מידע נוסף למודעות ולהגדיל את שטח התצוגה שלהן.

סוגי Assets נפוצים:

  1. Sitelinks
    • כותרת: עד 25 תווים
    • תיאור (אופציונלי): שתי שורות של עד 35 תווים כל אחת
    • מומלץ: לפחות 4 sitelinks פעילים
  2. Callouts
    • עד 25 תווים לכל callout
  3. Structured Snippets
    • כותרת: נבחרת מרשימה קבועה
    • ערכים: עד 25 תווים לכל ערך
  4. Call Assets
    • מספר טלפון
    • אפשרות להצגת Call Reporting
    • אפשרות לתזמון שעות פעילות
  5. Image Assets
    • מפרט תמונות:
      • יחס גובה-רוחב מרובע (1:1):
        • מינימום: 300 x 300 פיקסלים
        • מומלץ: 1200 x 1200 פיקסלים
      • יחס גובה-רוחב לרוחב (1.91:1):
        • מינימום: 600 x 314 פיקסלים
        • מומלץ: 1200 x 628 פיקסלים
      • גודל קובץ מקסימלי: 5120KB
      • פורמטים נתמכים: PNG, JPG
      • אזור בטוח לתמונה: יש למקם את התוכן החשוב ב-80% המרכזיים של התמונה

דרישות סף לקבלת אופציה לשימוש בנכסי תמונה:

  • חשבון פעיל מעל 60 ימים
  • היסטוריה טובה של עמידה במדיניות גוגל
  • קמפיינים פעילים בחשבון
  • מודעות טקסט פעילות והוצאה בקמפיינים של חיפוש במשך 28 הימים האחרונים לפחות
  • תחום עיסוק מאושר (חלק מהתחומים הרגישים כמו תוכן מיני והימורים אינם זכאים)

הנחיות ומגבלות לנכסי תמונה מה אסור:

  • טקסט ואלמנטים גרפיים על גבי התמונה, כולל לוגואים
  • תמונות עם יותר מדי שטח ריק או כשהמוצר/שירות קטן מדי ולא ניתן לזיהוי
  • קולאז'ים שנוצרו בעריכה 
  • תמונות מטושטשות או לא ברורות
  • תמונות מעוותות שמקשות על הבנת נושא התמונה
  • תמונות שנחתכו באופן שמקשה על זיהוי נושא התמונה
  • תכנים אסורים כמו עירום (כולל עירום אמנותי)
  • תמונות בעלות אופי מיני

בקיט למשווק הדיגטלי תוכלו לקבל תבניות עבודה וצ'ק ליסטים מפורטים להקמת כל סוג של קמפיין קידום ממומן בגוגל אדס

להרשמה לפריסליי במחיר משתלם ולפרטים נוספים 

גדלי מודעות לרשת המדיה של גוגל Google Display Network 

מודעות ברשת המדיה מציעות דרך רבת עוצמה למשוך תשומת לב ולהגביר את המודעות למותג. הבאנרים מוצגים ברחבי רשת המדיה בפורמטים שונים. כאשר מגוון גדלים מאפשרים הצגת מודעות במיקומים שונים באתרים ובאפליקציות. כדי למקסם את ההשפעה שלהם, חיוני להבין את מגוון הגדלים והפורמטים הזמינים. למאמר המלא על מודעות לרשת מדיה


גדלי באנרים לקמפיין דיספליי

  • 300 x 250  פיקסלים (מלבן בינוני)
  •  336 x 280 פיקסלים (מלבן גדול)
  • 728 x 90  פיקסלים (ליידרבורד)
  •  300 x 600 פיקסלים (חצי עמוד)
  •  320 x 100 פיקסלים (באנר מובייל גדול)
  •   468 x 60 פיקסלים (באנר)
  •   234 x 60 פיקסלים (חצי באנר)
  •  120 x 600 פיקסלים (סקייסקרפר)
  •  160 x 600 פיקסלים (סקייסקרפר רחב)
  •  970 x 90 פיקסלים (ליידרבורד גדול)
  •  200 x 200 פיקסלים (ריבוע קטן)
  •  250 x 250 פיקסלים (ריבוע)
גודל מודעות לקמפיין ברשת המדיה


נכסים למודעות דיספליי רספונסיביות לרשת המדיה

בניגוד למודעות באנר הדורשות עיצוב נפרד לכל מודעה ופורמט, מודעות דיספליי רספונסיביות משתמשות בבינה מלאכותית כדי להתאים את גודל ופורמט המודעה באופן אוטומטי למיקומי הפרסום השונים, תוך בדיקת שילובים שונים של הנכסים שסופקו כדי למצוא את הביצועים הטובים ביותר.

היתרונות של מודעות רספונסיביות ברשת המדיה

  1. חסכון זמן בהכנת מודעות באנר בפורמטים שונים מספיק לייצר מעט נכסים וגוגל תיצור באופן אוטומטי וריאציות מודעות שונות עבור מיקומים שונים.
  2. למידת המכונה של גוגל מנתחת את נתוני המשתמשים ואת ההקשר כדי להציג את וריאציות המודעות הרלוונטיות ביותר, ומשפרת את המעורבות ואת שיעורי ההקלקות.  
  3. מודעות רספונסיביות לרשת המדיה ממוטבות באופן אוטומטי למכשירים שונים ולגדלי מסך שונים, ומגדילות את התפוצה במיקומים רבים יותר.
  4. ניתן לכלול סרטונים במודעות המדיה הרספונסיביות ו-גוגל תציג אותם באופן אוטומטי כאשר סביר להניח שהם יניבו ביצועים טובים יותר מתמונות. 


נכסי תמונה נדרשים:

  • תמונות לרוחב גודל מומלץ: 1200 628 X פיקסלים
  • תמונות מרובעות גודל מומלץ: 1200 1200 X פיקסלים
  • תמונות לאורך גודל מומלץ: 960 1200 X פיקסלים
  • לוגו (חובה):
  • גודל מומלץ: 1200 1200 X פיקסלים (מרובע)
  • או: 1200 300 X פיקסלים (לרוחב)


מפרט טכני
:

  •  JPG, PNG, GIFללא אנימציה
  • משקל מקסימלי: 5 MB לכל תמונה
  • לפחות 2 תמונות
  • לפחות לוגו אחד

נכסי טקסט נדרשים:

  • כותרות קצרות: עד 5 כותרות, 30 תווים כל אחת
  • כותרת ארוכה: כותרת אחת, עד 90 תווים
  • תיאורים: עד 5 תיאורים, 90 תווים כל אחד
  • שם העסק: עד 25 תווים
  • לפחות 3 כותרות קצרות
  • לפחות 2 תיאורים

 


נכסים וגדלים לקמפיין Performance Max: 

קמפיינים מסוג פרפורמנס מקס מאפשרים לפרסם מודעות ממומנות בכל רשתות הפרסום של גוגל ובמגוון סוגי מודעות והכל בקמפיין אחד. כדי להבטיח שקמפיין פרפורמנס מקס יצליח לייצר תמהיל אופטימלי חשוב להבין את מגוון הנכסים שיש לספק לקמפיין ואת הדרישות שלהם.

נכסי תמונות:

  • תמונות לרוחב גודל מומלץ: 1200 628 X פיקסלים
  • תמונות מרובעות גודל מומלץ: 1200 1200 X פיקסלים
  • תמונות לאורך גודל מומלץ: 960 1200 X פיקסלים

גודל קובץ מרבי 5120 KB

נכסי לוגו:

  • מרובע: 1200 1200 X פיקסלים
  • לרוחב: 1200 300 X פיקסלים

גודל קובץ מרבי 5120 KB

הערה: מומלץ להעלות לוגואים כתמונות מרובעות כדי להימנע מבעיות רינדור על רקעים שקופים.

נכסי וידאו:

קמפיינים מסוג Performance Max תומכים בפורמטים שונים של סרטונים ובאורכים שונים כדי להתאים למיקומי מודעות מגוונים ולגישות קריאייטיב שונות.

  • אורך: 10-180 שניות
  • רזולוציה מומלצת: 1080פיקסלים
  • יחס מסך: 16:9

נכסי טקסט:

  • כותרות קצרות: עד 5 כותרות, 30 תווים כל אחת
  • כותרות ארוכות: עד 5 כותרות 90 תווים כל אחת
  • תיאור קצר אחד עד 60 תווים
  • תיאורים: עד 5 תיאורים, 90 תווים כל אחד

גדלים ופורמטים של מודעות לקמפיין Demand Gen

קמפיינים מסוג Demand Gen משתמשים במודעות עשירות מבחינה חזותית כדי ליצור מעורבות בקרב גולשים בפיד Discover, YouTube וב-Gmail. המפרטים העיקריים למודעות קמפיין דאמנד ג'ין:

נכסי מודעות לקמפיין Demand Gen
נכסי מודעות קרוסלה לקמפיין Demand Gen


טיפים ליצירת מודעות אפקטיביות לקידום בגוגל אדס

יצירת מודעות קידום ממומן אפקטיבית דורשת לא רק הבנה של הפירוט הטכני אלא גם גישה אסטרטגית המשלבת הבנה מעמיקה של קהל היעד שלנו והתאמה של מסרים וקריאטיבי ויזואלי משכנע. הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לייצר מודעות ויזואליות שמושכות תשומת לב.

תמונה שווה אלף מילים

  • תמונות באיכות גבוהה: התמונות צריכות להיות ברורות, מושכות מבחינה חזותית ורלוונטיות למסר של המודעה.
  • רקעים פשוטים: נימנע מרקעים עמוסים שמסיחים את הדעת מהמסר הראשי. רקעים פשוטים עוזרים למודעה לבלוט ומשפרים את יכולת הקריאה.
  • התמקדות בפרט חזותי מרכזי אחד: נשתמש בתמונה אחת ברורה כדי להעביר במהירות את הרעיון המרכזי שלנו. נימנע משימוש בתמונות מרובות שעלולות לבלבל או להציף את הגולש.
  • היררכיה חזותית: חשוב לייצר היררכיה חזותית ברורה שתכוון את עין הגולש לאורך המודעה. נשתמש בצבעים מנוגדים, רווח שלילי ופריסה לוגית כדי להדגיש את הרכיבים החשובים ביותר.

טקסט כובש

  • גופנים קלים לקריאה: נבחר גופנים קריאים במכשירים שונים ובגדלי מסך שונים.
  • טקסט תמציתי ומשכנע: נכתוב כותרות ותיאורים קצרים, שישפיעו על קהל היעד שמתמקדים ביתרונות העיקריים של המוצר או השירות שלנו.
  • קריאה ברורה לפעולה: נגיד למשתמשים בבירור מה אנחנו רוצה שהם יעשו (לדוגמה, "קנה עכשיו", "מידע נוסף", "קבל הצעת מחיר").
  • טסטים של מודעות: נבדוק אפשרויות שונות לכותרות, תיאורים וקריאות לפעולה כדי לראות מה מדבר לקהל שלנו בצורה הטובה ביותר.

 

המפתח להצלחה בקמפיינים בגוגל אדס

הצלחה בעולם הפרסום הדיגיטלי מחייבת שילוב מדויק בין הבנה טכנית לאסטרטגיה שיווקית. בעוד ששמירה על הפרטים הטכניים של גדלי המודעות חיונית, היא רק חלק מהפאזל השלם של קידום ממומן אפקטיבי בגוגל. המעבר של גוגל אדס למודעות רספונסיביות, משקף את המגמה הגוברת של התאמה אישית והופעה אופטימלית בכל פלטפורמה ומכשיר.

המפתח להצלחה בקמפיינים בגוגל טמון ביכולת לספק את החוויה הנכונה לכל משתמש, בכל רגע נתון. זה מתחיל בחשיבה והכנה מקדימה של נכסי המודעות – החל מהטקסטים הממוקדים בקמפיין חיפוש, דרך התמונות האיכותיות בקמפיין פרפורמנס מקס ועד לבאנרים המושכים בקמפיין דיספליי. כל נכס, בין אם זו תמונת מוצר או כותרת מודעה, צריך לשרת מטרה ברורה בדרך להשגת יעדי הקמפיין.

ככל שהפרסום הדיגיטלי ממשיך להתפתח, חשוב לזכור שהמפרטים הטכניים הם רק הבסיס. ההצלחה האמיתית בקידום ממומן תלויה ביכולת לספק ערך אמיתי למשתמשים, להתאים את המסרים לקהלי היעד השונים, ולבצע אופטימיזציה מתמדת של הקמפיינים על בסיס הנתונים המצטברים. עם הכלים הנכונים, ההבנה הטכנית המתאימה, והגישה השיווקית הנכונה, כל עסק יכול למצוא את הדרך שלו להצלחה בפלטפורמת הפרסום המובילה של גוגל.

נשמע לכם מסובך? צריכים מומחה?

אני כאן בשבילכם, אל תהססו ליצור קשר בכל שאלה

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: