fbpx

מודעות טקסט בגוגל אדס – איך לכתוב מודעות שמביאות תוצאות

liav azran - ליאב אזרן

ניהול קמפיין ממומן בגוגל אדס דומה להרכבת פאזל, יש כל כך הרבה מרכיבים שונים שצריכים להתחבר בצורה נכונה כדי שהכל יעבוד ויביא לתוצאות. צריך לבנות אסטרטגיה, לעשות מחקר מילים לא לשכוח מילות שלילה, לבצע התאמות של הצעות מחיר ועוד. החלק העיקרי ואולי המאתגר ביותר, עמוד התווך של הקמפיין הוא כמובן המודעות. כתיבת מודעה יכולה להראות במבט ראשון כמטלה פשוטה, אבל כשמתחילים לכתוב מגלים שזו משימה מורכבת. במדריך זה אספתי את מיטב הטיפים והטריקים לכתיבת מודעות טקסט בגוגל אדס, שיביאו יותר הקלקות והמרות. החלטתי לכתוב את המדריך הזה במיוחד בשבילכם בעלי עסקים שרוצים לצעוד בעצמם בעולם השיווקי וקמפיינרים בתחילת דרכם, המדריך הזה יעזור לכם לכתוב מודעות אפקטיביות במהירות ובקלות.

ניהול קמפיין ממומן בגוגל אדס דומה להרכבת פאזל, יש כל כך הרבה מרכיבים שונים שצריכים להתחבר בצורה נכונה כדי שהכל יעבוד ויביא לתוצאות. צריך לבנות אסטרטגיה, לעשות מחקר מילים לא לשכוח מילות שלילה, לבצע התאמות של הצעות מחיר ועוד. החלק העיקרי ואולי המאתגר ביותר, עמוד התווך של הקמפיין הוא כמובן המודעות. כתיבת מודעה יכולה להראות במבט ראשון כמטלה פשוטה, אבל כשמתחילים לכתוב מגלים שזו משימה מורכבת. במדריך זה אספתי את מיטב הטיפים והטריקים לכתיבת מודעות טקסט בגוגל אדס, שיביאו יותר הקלקות והמרות. החלטתי לכתוב את המדריך הזה במיוחד בשבילכם בעלי עסקים שרוצים לצעוד בעצמם בעולם השיווקי וקמפיינרים בתחילת דרכם, המדריך הזה יעזור לכם לכתוב מודעות אפקטיביות במהירות ובקלות.

פרסום מודעות ממומנות בגוגל אדס

אולי תופתעו לשמוע שבממוצע מבוצעות בישראל בכל יום כ-10 מיליון חיפושים במנוע החיפוש של גוגל. כמעט בכל חיפוש סביר להניח שניתקל במודעה ממומנת. מודעות ממומנות בגוגל יכולות להיות אפקטיביות מאוד כיוון שהן אמצעי הפרסום היחיד שלא "דוחף" לגולש מודעה לקניית מוצר שהוא לא צריך אלא להפך מודעות ממומנות מציגות לגולש ברגע שהוא צריך את מה שהוא צריך. מודעות ממומנות מוצגות לגולש בהתאם לשאילתת החיפוש שלו – אותן המילים שהוא הקליד בחיפוש של גוגל. אם ננעלנו מחוץ לבית ברור שלא נחפש פתרון בפייסבוק, אלא הדבר הראשון שנעשה זה להיכנס לגוגל ולחפש מנעולן. זו העוצמה של קמפיין ממומן בגוגל. כוונות הרכישה של גולשים בגוגל גבוהה בהרבה מאשר בשאר הפלטפורמות ולכן חשוב לנו להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל באמצעות קמפיינים ממומנים.

מודעות ממומנות ברשת החיפוש

 

מודעות ממומנות מצוינות כדי למצוא לקוחות פוטנציאלים אשר הביעו כוונה לרכישה. במודעות החיפוש אנו יכולים להציע את המוצר/שירות שלנו ללקוחות ורוכשים באופן אקטיבי, אבל רק אם נצליח למשוך אותם עם הקופי (טקסט שיווקי) הנכון שמדבר אל הצורך שלהם. ככל שהמודעות שלנו יהיו טובות יותר ורלוונטיות יותר לגולש, יגבר הסיכוי להקלקה ולהמרה (רכישה או יצירת קשר), מה שישפיע על מדדי הCTR- (אחוזי ההקלקה) וה-  CVR(אחוזי ההמרה) של הקמפיינים אבל לא רק. איכות המודעה היא גם אחד המרכיבים של ציון האיכות אשר קובע בסופו של דבר גם את גובה התשלום עבור הקלקה. ציון האיכות הוא מדד חשוב של גוגל, לא נתעכב עליו כעת, אבל חשוב לדעת שציון האיכות הוא מדד המכיל מרכיבים שונים הקובעים את המיקום של המודעה בתוצאות החיפוש, את עלות ההקלקה על המודעה ואת תדירות החשיפות של המודעות.
לכתיבת מודעות כמובן שאין ספר חוקים וכללים ואין רק דבר אחד שעובד. תמיד ייתכן שמה שמתאים לעסק אחד לא יעבוד בעסק אחר, אבל יש כמה טיפים וכללים בסיסיים שיכולים בהחלט לסייע לנו ליצור את "המודעה המושלמת". כמו תמיד הדבר הנכון ביותר בכל הקשור לשיווק דיגיטלי הוא לבצע ניסויים ובדיקות עד שנמצא את הנוסחה הנכונה שעובדת.

חשוב לציין שלמודעה והקופי שלה יש תפקיד משמעותי לביצועי הקמפיין הממומן, אך כאמור הוא לא המרכיב היחידי בפאזל הזה. קופי מעולה של מודעה בלבד לא יגרום למיטוב הקמפיין אם חסרים מרכיבים והגדרות נכונות כמו: מעקבי המרות, תשתית קמפיין נכונה, כמו גם החשיבות של איכות דף הנחיתה.

נשמע לכם מסובך? צריכים מומחה?

אני כאן בשבילכם, אל תהססו ליצור קשר בכל שאלה

 

מבנה מודעות חיפוש בגוגל אדס

מודעות החיפוש בנויות משני חלקים: כותרת ותיאור. הכותרת יכולה להכיל בין 2 ל-3 כותרות שונות. וחלק התיאור יכול להכיל עד 2 שורות של תיאורים שונים. הכותרת השלישית לא מופיעה תמיד והתיאור השני לא מופיע תמיד. כל כותרת יכולה להכיל עד 30 תווים וכל תיאור יכול להכיל עד 90 תווים.

כיום ניתן לייצר בגוגל אדס בעיקר מודעת חיפוש מסוג מודעה רספונסיבית (RSA). מודעות רספונסיביות מאפשרות לייצר עד 15 כותרות שונות ועד 4 תיאורים שונים מהם המערכת יוצרת שילובים שונים ליצירת מודעה המותאמת בצורה הטובה ביותר למה שהגולש מחפש. המערכת מבצעת באופן אוטומטי בחינות של שילובי מודעה שונים ולומדת מה השילוב שמניב ביצועים טובים יותר. כמובן שבמודעה עצמה יוצגו עד 3 כותרות ועד 2 תיאורים. באפשרותנו לנעוץ כותרות או תיאורים למיקום מסוים ע"י סימון הנעץ. אם לא נעשה זאת גוגל תוכל להציג את הכותרות והתיאורים בכל מיקום.

 

מודעה נכונה חייבת להשיג את המטרות הבאות:

  • להתאים לדף הנחיתה – המודעה חייבת להתאים להצעה/מוצר שבדף הנחיתה כמובן עבור הגולש שמקליק, אבל גם עבור גוגל ואיכות המודעה.
  • להכיל את מילות המפתח – מרכיב חשוב לציון האיכות של המודעה וכדי להגביר את ההתאמה לחיפוש של הגולש.
  • להציג בצורה ברורה את מה שיש לעסק שלך להציע – מודעה צריכה להסביר בצורה ברורה מה אנחנו מוכרים בין אם זה מוצר או שירות, המודעה צריכה לשקף לגולש למה כדאי לו להקליק.
  • להיות רלוונטית לכוונת הגולש – מודעה צריכה להציג את הנקודות הנכונות. הדרך הנכונה שבה נוביל את הגולש מהמצוי לרצוי יכולה לעשות את כל ההבדל.
  • לעמוד בתנאים והמגבלות של גוגל – נדגיש שמודעות עוברות בדיקה של גוגל. זה לא סוד שגוגל "מינה" את עצמו לשליט הבלתי מעורער של הרשת ולכן הוא קובע חוקים ומדיניות לפרסום מודעות. אם מודעה לא עומדות בתנאים והמגבלות גוגל לא תאשר את הצגת המודעה. כדאי להכיר את המגבלות והמדיניות בעיקר בתחומים "הבעייתיים" יותר כדי לא לבזבז זמן על כתיבת מודעות שלא יקבלו אישור ונצטרך להתחיל את כל העבודה מההתחלה.

כתיבת מודעת טקסט בגוגל אדס-טיפים

אומנם זה נשמע מורכב ומסובך, אבל לא צריך להיבהל אחרי שהבנו את הקווים הכלליים למודעה ומה המטרות שהיא צריכה למלא, נעבור על כמה קווים מנחים לכתיבת מודעה נכונה.

  • שילוב מילות המפתח בטקסט של המודעה

מילות המפתח הן המילים אשר יפעילו את המודעה שלנו בגוגל לפי שאילתת החיפוש של הגולש. מילות המפתח הן למעשה מה שהלקוח הפוטנציאלי שלנו מחפש. כדי שהמודעה שלנו תמשוך את הלקוח אנחנו צריכים להכיר את הלקוח שלנו ולדבר אליו באמצעות המילים אותם הוא מחפש בגוגל. כדי לדעת איזה מילת מפתח לשלב במודעה שלנו אנחנו חייבים להתחיל במחקר מילות מפתח וחלוקה שלהן לקמפיינים וקבוצות מודעות. כך נוכל לדעת איזו מילת מפתח אנחנו מטרגטים בכל מודעה. אבל אם אתם בעלי עסקים ולא מנהלי קמפיינים ועדיין לא ברור לכם איך לבצע מחקר מילים, נצלו את היתרון שלכם, הרי אתם מכירים את המוצר ואת הלקוח שלכם אתם יכולים להתחיל מההיכרות הזו עם הלקוח ולהרכיב לעצמכם רשימת מילים ואפילו אפשר לברר עם הלקוח באילו מילים הוא משתמש. תוכלו להרכיב לעצמכם רשימת מילים שהכי רלוונטיות לעסק שלכם ולחלק אותם לפי שירותים או מוצרים לכל מוצר/שירות נתאים מודעה. לשילוב מילת המפתח במודעה יש חשיבות עצומה גם להגברת הרלוונטיות של המודעה לכוונת הגולש וגם לשיפור ציון האיכות של המודעה ושיפור דירוג של המודעה בגוגל.

כדאי לשלב את מילת המפתח במודעה לפחות פעם אחת מומלץ פעמיים. ניתן לשלב את מילת המפתח בכותרת לפחות פעם אחת ולפחות פעם אחת בתיאור.

ככל שתהיה התאמה טובה יותר בין הטקסט שבמודעה לבין שאילתת החיפוש של הגולש כך תגבר ההבנה של הגולש שאנחנו מצעים בדיוק את מה שהוא מחפש וכך נעודד אותו ללחוץ על המודעה שלנו. שילוב מילות המפתח במודעה מגביר את הרלוונטיות שלה וכך מעלה את אחוזי ההקלקה (CTR).

לדוגמה:

שילוב מילת מפתח בטקסט המודעה

 

הגולש צריך דחוף שטיח לסלון, חמותו קופצת לביקור מחר. על איזו מודעה הוא ילחץ? איזו מודעה אומרת לו: יש לנו שטיח לסלון, בדיוק מה שאתה מחפש תלחץ עכשיו?

אבל – אל תגזימו, שימוש מתאמץ מדי ולא הגיוני במילת המפתח לא נראה טוב ולא משדר אמינות. שילוב מילת המפתח צריך להיות בצורה טבעית והגיונית.

שימו לב הכותרת הראשונה היא החשובה ביותר, היא כמו החץ של קופידון לתשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. היא הבולטת ביותר וצריכה למשוך את תשומת לב הגולש. לכן מומלץ שהכותרת הראשונה תכיל את מילת המפתח העיקרית שלנו. כמו בדוגמה מילת המפתח שטיח לסלון משולבת בכותרות ומושכת את תשומת לב הגולש שחייב עכשיו שטיח לסלון.

 

  • קופי ספציפי ואחיד

 

הטקסט במודעה צריך לשקף בצורה ברורה ומדויקת את המוצר/שירות ובהתאמה הטובה ביותר לקבוצת המודעות ומילות המפתח שאנחנו מכוונים אליהם. רצוי להימנע מניסוחים גנריים מדי או מונחים טכניים מדי. ננסה לתאר לגולש מה מחכה לו אחרי שיקליק. ניצור מסר אחיד ברור וקל להבנה. דברו אל קהל היעד שלכם נסו לענות על השאלות של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

 

  • מעבר אחיד בין מילת המפתח המודעה ודף נחיתה

 

התאמה בין המודעה לדף הנחיתה חשובה עבור חוויה טובה יותר לגולש והעברת המסר שלנו בצורה קולחת במעבר בין המודעה לבין דף הנחיתה. רלוונטיות של המודעה לדף הנחיתה היא מרכיב חשוב גם עבור ציון האיכות שלנו והדירוג של המודעה בגוגל. נשתמש במודעה ובדף הנחיתה במונחים זהים וכך ניצור מסר וניסוחים אחידים לכל אורך הדרך על מנת ליצור המשכיות עובר הגולש. שילוב של מילות המפתח הרלוונטיות בדף הנחיתה לא רק שיכול להעלות את דירוג המודעה ולשפר את ציון האיכות שלה, אלא גם לשפר את אחוזי ההמרה. הובלה של הגולש לדף נחיתה המתאים לכוונה שלו (לדף מוצר ספציפי או שירות) משפר את הסיכוי, שהגולש יבצע את הפעולה הרצויה כמו רכישה או השארת פרטים.

 

  • שימוש בקריאה לפעולה – CTA

 

קריאה לפעולה או הנעה לפעולה היא למעשה מקטע טקסט קצר המעודד את הגולש לבצע פעולה לדוגמה: "הירשמו עכשיו", "לחצו לרכישה", "הקליקי", "נסי". אולי זה ישמע לכם מוזר, אבל אנשים לא יודעים מה לעשות אם לא אומרים להם. נעשו מספר מחקרים על ביצועי מודעות המכילות קריאה לפעולה לעומת ביצועי מודעות שלא מכילות קריאה לפעולה בטקסט.   WordStream בדקו למעלה מ- 30,000 מודעות חיפוש שונות ומצאו שאחוז ההקלקה היה 45% גבוה יותר במודעות, שהכילו קריאה לפעולה. Search Engine Land מצאו שמודעות עם קריאה לפעולה ברורה היו אחוזי המרה גבוהים יותר ב-90%. הממצאים הללו מראים, שקריאה לפעולה ברורה בטקסט של המודעה משפרת בצורה ניכרת את הביצועים. לכן אל תתווכחו עם הסטטיסטיקה אימרו לגולש מה הפעולה שאתם מצפים שהוא יעשה. רצוי להשתמש במילים ברורות וחזקות הקוראות לפעולה שהגולש יבין ויוכל לבצע לדוגמה: אם מדובר בחנות אינטרנטית נוכל להשתמש ב"רכשו עכשיו" בצורה כזו נתאים את הקריאה לפעולה למהות האתר ולדף הנחיתה. נשתמש בהנעה לפעולה ספציפית כמו לדוגמה: במקום לומר "לימדו עוד" אפשר להיות ספציפיים ולרשום "הירשמו לניוזלטר". אפשר גם ליצור תחושת דחיפות כדי להגביר את האפקטיביות ולהשתמש במילים כמו: "מלאי מוגבל", "המבצע מסתיים בעוד 5 שעות" ועוד. ניתן לשלב את ה- CTA במיקומים שונים במודעה נסו לשלב בכותרות או בתיאור בדקו מה מביא לתוצאות טובות יותר.

 

  • שימוש בהוכחות חברתיות

 

הוכחה חברתית היא תופעה פסיכולוגית, שבה אנשים נוטים לעקוב אחר פעולותיהם של אחרים כאשר הם אינם בטוחים מה לעשות במצב מסוים. זהו כלי רב עוצמה לשכנוע אנשים לבצע פעולה מסוימת, וניתן להשתמש בו גם בטקסט של מודעות ממומנות כדי לבנות אמון בקרב הגולשים וזו דרך טובה להפוך אותם ללקוחות.

ניתן לשלב בקופי של המודעה המלצות מלקוחות מרוצים, או את מספר האנשים שרכשו את המוצר/שירות, כמו: "הצטרפו ל- 5000 לקוחות מרוצים שכבר רכשו"… ניתן גם להתייחס לפרסים או הכרה שקיבלתם. לדוגמה: "זוכה פרס המוצר החדש הטוב ביותר בשנת 2022." או פשוט לכתוב כמה שנים החברה קיימת כמו: "מלבישים חתנים מאז 1989".
דרך נוספת להשתמש בהוכחה חברתית היא על ידי התייחסות לסיקור תקשורתי שקיבלתם, לדוגמה, "מעריב מצא ש…" או "כתבו עלינו ב..".

שילוב הוכחה חברתית בטקסט של המודעה, יכולה לבסס את האמינות והאמון עם לקוחות פוטנציאליים, ולהגדיל את הסיכוי שהם יבצעו את הפעולה הרצויה.

 

  • שימוש בהצעת מכר ייחודית – USP

 

תארו בטקסט של המודעה מה הופך אתכם לייחודיים. הצעת מכר ייחודית unique selling proposition (USP) היא הצעת הערך שלכם ללקוח, מה היתרון שלכם על פני המתחרה. זהו מרכיב חיוני, שיכול לעזור לנו לתקשר ללקוח למה לבחור במוצר/שירות שלנו. נסו לזהות את התכונות והיתרונות הייחודיים שלכם מה מבדל אתכם על פני המתחרה מה שיגרום לכם לבלוט על פני השאר. USP יכול להיות לדוגמה: מוצר מתקדם יותר, שימוש בטכנולוגיה חדשה, זמני אספקה מהירים יותר, משלוח חינם. הסבירו בצורה ברורה לגולש למה כדאי לו להקליק על המודעה שלכם ולא על המתחרה.

 

  • טיפ למתקדמים

 

2 כלים שכדאי להכיר וניתן להשתמש בהם  כדי לשפר את הרלוונטיות של המודעה וכדי ליצור מודעות אטרקטיביות יותר הם: Keyword insertion – הוספת מילות מפתח ו- ad customizers – התאמה אישית של מודעות.

Keyword insertion או DKI הוא כלי המאפשר לשלב באופן אוטומטי את מילת החיפוש של הגולש בטקסט או כותרת המודעה. שיטה זו יכולה להפוך את המודעה לרלוונטית יותר לחיפוש של הגולש, אבל כדאי להשתמש בכלי זה בזהירות רבה כדי שלא נקבל מודעה משובשת שלא משדרת אמינות ואיכות. עדיף להשתמש בכלי זה בזהירות ורק כאשר זה באמת נחוץ. כדאי להשתמש בכלי זה לאחר שצברתם קצת ניסיון ולבצע טסט מול מודעות ללא DKI.

כדי ליצור DKI פותחים סוגריים מסולסלים {  במקום בו נרצה שתופיע מילת המפתח נוסיף את הקוד {Keyword:default text} מהתפריט הנפתח. נחליף את "טקסט ברירת המחדל" בטקסט שיופיע במקרה שמילת המפתח לא תוכל להיכנס.

התאמה אישית של מודעות היא כלי שמאפשר להתאים אישית את הקופי של המודעה על סמך גורמים כמו מיקום המשתמש, המכשיר או השעה ביום. כלי זה יכול לעזור להציג מחירים מיוחדים להדגיש הצעות או מבצעים. דרך נחמדה להשתמש ב- ad customizers היא ליצור שעון ספירה לאחור לסיום מבצע במודעה. כך שכאשר גולש רואה את המודעה הספירה לאחור תשתנה בהתאם לאזור הזמן שלו ותראה את הזמן שנותר עד שתוקף המבצע או ההצעה יפוג. כדי להשתמש בספירה לאחור נפתח סוגריים מסולסלים {  במקום בו נרצה להכניס את השעון, נכניס את הקוד {COUNTDOWN()} מהתפריט הנפתח. בסוגרים הרגילים נזין את תאריך הסיום
לדוגמה: { COUNTDOWN("2023/05/01 00:00:00")} כדי ליצור ספירה לאחור שמסתיימת בחצות ב- 1 במאי 2023.  זה יכול להיות כלי עוצמתי ליצירת תחושת דחיפות ולעודד לקוחות פוטנציאליים לפעול במהירות ולשפר את אחוזי ההמרה. אך חשוב לציין ששימוש בספירה לאחור חייב להיעשות רק כאשר יש תאריך יעד אמיתי ושהלקוח מודע אליו. שימוש בשעון ספירה לאחור שגוי או מטעה עלול לפגוע באמינות ולכן חשוב להשתמש בכלי זה בצורה נכונה.

 

  • שימוש בעברית תקנית ללא שגיאות

 

אולי זה מובן מאליו, אבל תמיד כדאי להזכיר. בדקו תמיד, ואם צריך גם פעמיים ושלוש את הטקסט של המודעה שלכם אם אין בו שגיאות כתיב או תחביר ושהטקסט כתוב בצורה תקינה. טעויות דפוס או כתיב במודעה משדרים חוסר אמינות וחוסר מקצועיות וחבל.

 

לסיכום

לקופי של מודעות הטקסט בגוגל אדס יש חשיבות גדולה להצלחת הקמפיין שלנו. הבנה של קהל היעד, היא מרכיב אינטגרלי בתהליך הכתיבה ויצירה של הקמפיין. רלוונטיות היא שם המשחק, תמיד נשאף להיות כמה שיותר רלוונטיים ללקוח הפוטנציאלי שלנו. בעזרת הידע שקיבלתם תוכלו לדבר אל הלקוח בצורה ברורה, בשפה שלו ולפנות אל הצורך שלו. על הדרך תשפרו גם את דירוג המודעה בגוגל וכך תוכלו לייצר מודעה שתמקם אתכם מעל המתחרים שלכם ותמשוך את תשומת לב הגולש. לסיום אני אתן לכם את הטיפ הכי חשוב של עולם הדיגיטל: עולם השיווק הוא דינמי ומשתנה אל תשכחו זו עבודה מתמשכת. בשיווק דיגיטלי ניסוי ובדיקה זו דרך הפעולה העיקרית. חשוב תמיד לנסות ולנסות שוב. בדקו ווריאציות שונות של מודעה, נסו כותרות שונות במיקומים שונים. בדקו אם הוספת שם המותג משפרת את התוצאות, נסו קריאות לפעולה שונות, בדקו תיאורים שונים.
בקיצור תמיד תהיו עם האצבע על הדופק. בהצלחה!

אהבת = שיתפת

הצטרפת כבר לקהילה שלנו בפייסבוק?

ב-2017 הקמתי את הקהילה PPC EXPERTS
בעקבות רצון אישי שלי להקים את הקבוצה הראשונה בישראל העוסקת בלבד בעולמות ה-PPC  ושנותנת מענה ותמיכה מלאה לכל חברי הקהילה.

הקבוצה עוסקת באופן ממוקד בכל מה שקשור לפרסום ממומן – חידושים, שינויים, אופטימיזציות מתקדמות, דאטה אנלסיס, כלים לפרסום, הצעות עבודה איכותיות, טיפים למחפשי עבודה בתחום ועוד מגוון נושאים אחרים תוך שמירה על איכות הפוסטים המתפרסמים בקבוצה והצעות העבודה אשר מתפרסמות מעת לעת.

אם לא הצטרפת עדיין לקבוצה המובילה בישראל לניהול קמפיינים ו-PPC אז הגיע הזמן(:

כפתור הצטרפות לקבוצת בת של PPC EXPERTS עם כל ההצעות עבודה בתחום: